פרופ' אומן היום
פרופ' אומן היוםהראל כהן

חתן פרס נובל בכלכלה, פרופסור ישראל אומן, ביקר אחר הצהריים (ראשון) במאהל שובתי הרעב של תושבי בנימין בירושלים.

"זו החלטה גרועה שמסכנת לא רק את ההתיישבות ביהודה ושומרון, אלא את הארץ כולה. ההתיישבות היהודית האמיתית הייתה תמיד יהודה ושומרון, לא תל אביב וגדרה. זה מסכן את כל הנוכחות שלנו פה, גם אם זה לא יקרה בדור הזה, הפינוי הזה ישפיע על הנכדים שלנו".

פרופ' אומן אמר כי אין ספק שהשרים צריכים להצביע בעד חוק ההסדרה מאחר ומדובר במעשה מוסרי והומני. היושבים במקום אמרו לפרו' אומן כי השרים חוששים כי נתניהו יפטר אותם, על כל השיב פרופ' אומן "מפחדים מנתניהו? זו זכות שביבי יפטר אותם. הם מצילים את ארץ ישראל. זו זכות להיות מפוטרים על הצבעה כזו".

פרופ' אומן קרא למאבק נחוש אך ללא פגיעה בחיילי צה"ל. הוא קרא להבאת אלפים למקום שינהךו מאבק פאסיבי על השכונה. אם יפונו הבתים זוהי תחילת סופה של מדינת ישראל, אמר.

הבוקר הצטרפו למאהל שובתי הרעב הסמוך למשרד ראש הממשלה גם ראש המועצה האזורית מטה בנימין , אבי רואה ויו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני כלכלי, ד"ר גבי אביטל,

אביטל אמר הערב לערוץ 7  כי "בג"צ יצר בעיה מיותרת, אם מישהו היה מתכנן להרוס (שלא בצדק) את כל הבניה הלא חוקית של ערביי ישראל האם בג"צ היה נוהג אותו הדבר?. המתיישבים בעידוד משרדי הממשלה הקימו את הבתים על קרקע שנושא מהימנות הטוען לה עדיין נבדק בבית המשפט. פיצוי כספי יהיה הגיוני וצודק וחוק ההסדרה ימנע הרס בעתיד ע"פ אותה מתכונת. התביעה של שלום עכשיו אינה נובעת מדאגתה לשלטון החוק אלא ממניע פוליטי בלבד. על-פי כללי משפט בינלאומיים, מצאו פתרון של פיצויים כגון אלה לאחר חלוקתה של קפריסין".

פינוי האולפנה - מסכן את מדינת ישראל

הבוקר ניצל ראש הממשלה בנימין נתניהו את ישיבת שרי הליכוד הבוקר כדי את תוכניתו לפנות את בתי שכונת האולפנה בבית אל. נתניהו אמר לשרים כי חקיקת חוק הסדרה, יהיה כרוך בנזק מדיני כבד לישראל. "המדיניות שלנו היא לחזק את ההתיישבות תוך שמירה על החוק", אמר נתניהו. "תמיד אפשר ללכת לפתרון של חקיקה, אך יש לזה מחירים, כולל בזירה הבינלאומית". 

נתניהו מציע כי חמשת הבניינים יוזזו לשטח סמוך, השוכן במרחק כמה מאות מטרים. על כל מבנה שיפונה, נתניהו מעוניין לבנות עשרה מבנים חדשים בבית אל, זאת בכפוף לאישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיי