להשאיר את רף האלכוהול המותר.
להשאיר את רף האלכוהול המותר.פלאש 90
היום, (ב'), עברה בקריאה ראשונה הצעת החוק של ח"כ פאינה קירשנבאום, (ישראל ביתנו), אשר תפקח על תהליך הייצור של המשקאות החריפים ובכך תסייע למגר את תופעת זיוף המשקאות החריפים ההולכת וגדלה במדינה.



על פי נתוני משטרת ישראל רוב מקרי זיוף האלכוהול אינם מדווחים ועל כן מטופלים אך ורק על ידי מידע מודיעיני. על פי ההערכות, מכירה של אלכוהול מזויף בפיצוציות, במסעדות ובבארים שונים, עלול להגיע לכ-20 אחוז מבקבוקי האלכוהול בשוק (בין 3-2 מיליון בקבוקים(.



האלכוהול מיוצר בפיראטיות, בתנאים תברואתיים ירודים ואינו מפוקח על ידי הרשויות. במקביל לתופעת הזיוף ברחבי הארץ, אנו עדים לתופעת הברחת בקבוקי אלכוהול מזויפים במעברי הגבול.



הצעת החוק המוצעת מטילה חובות לכל אורך השרשרת, החל מהאישורים הנדרשים מיצרן ויבואן של משקאות חריפים, וכלה באישורים הנדרשים מבית העסק. הצעת החוק כאמור תסייע למגר את תופעת ייצור, יבוא ומכירת המשקאות המשכרים המזויפים ותגביר את יכולת האכיפה של רשויות החוק בעניין זה.



ח"כ פאינה קירשנבאום, יוזמת החוק אמר "ייצור ומכירה של משקאות מזוייפים הפכה למכת מדינה של ממש. הצעת החוק תביא למהפכה בכל הנוגע לפיקוח על כל התהליך שעוברים המשקאות חריפים עד אשר מגיעים לידינו, ותמנע מקרים קשים של הרעלה או נזק בריאותי כתוצאה מצריכת משקה מזוייף. אני חרדה כי אותם אנשים ישלמו בבריאותם על מעשיהם של עבריינים ציניים המסכנים את בריאות הציבור על מנת להרוויח כסף קל".