שחיתות. זקן
שחיתות. זקןפלאש 90

בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר (שלישי) עונש של ארבעה חודשי עבודות שירות על שולה זקן, אשר הורשעה בחודש פברואר בעבירות של מרמה והפרת אמונים בפרשת רשות המסים.

בגזר הדין אמר השופט, "לטעמי זוהי הפרשות החמורות והמסוכנות שהיו במדינת ישראל, ככל שרם מעמדו של העובד אמור להתרומם רף הענישה".

שולה זקן הואשמה בכך שבתקופה שבין חודש אוקטובר 2005 ובין חודש מרץ 2006, בהיותה עובדת ציבור ששימשה כיועצת בכירה לשר האוצר דאז, אהוד אולמרט, עשתה שורה של מעשים "העולים כדי מרמה והפרת אמונים" כהגדרת בית המשפט, הפוגעים בציבור והכרוכים בדרך טיפולה בבקשתו של ראש רשות המסים דאז, יעקב מצא להפגש עם שר האוצר, ולהציג לו את מינויי הבכירים שביקש לעשות ברשות.

בהכרעת הדין כתב השופט חיים לי-רן: "סבורני, כי עובדת ציבור בכלל וברום תפקידה של הנאשמת בפרט, השועה לפנייתו של אחיה שלא לאפשר קיומה של פגישת עבודה עם השר הממונה עליה, היא עובדת ציבור הפועלת ממניע אישי ובניגוד לאינטרס הכללי שהיא מופקדת על שמירתו".

עוד ציין השופט לי-רן בהכרעתו: "בחנתי אחת לאחת את טענותיו המפורטות של הסנגור בסיכומיו המעמיקים והמפורטים ולא מצאתי בהן כזו שיהא בה כדי להושיע את הנאשמת. אני מרשיע את הנאשמת בעבירה שיוחסה לה".