במלאת 45 שנים למלחמת ששת הימים ולקרב תל פח'ר המיתולוגי של חטיבת גולני על המוצב הסורי בצפון הגולן, מפרסם ההיסטוריון הצבאי אריה יצחקי ספר שחושף את האמת על הקרב שגבה כל כך הרבה קרבנות לצה"ל.

בראיון לערוץ 7 סיפר יצחקי כי "קרב תל פח'ר נצרב בתודעת הקרבות בגולן. זה היה קרב קשה שנמשך 5 שעות ובסיומו נכבש המוצב הסורי. אך המחיר היה כבד, 36 חללים. במהלך השנים חולקו 20 צל"שים ועיטורי גבורה, שזה מספר חסר תקדים במלחמות ישראל. אבל האמת היא, שנעשה מאמץ למנוע תחקיר אמיתי על כשלון הקרב, שהרי לא סתם היו כל כך הרבה הרוגים, היה כאן מחדל פיקודי שבעקבותיו נאלצו הלוחמים לבצע את מעשי הגבורה ההרואיים  שבסופם נכבש המוצב".

יצחקי טוען כי התחקיר שקבע שהמג"ד קליין טעה בדרך, היה שקר, שעד היום טרם תוקן, "מח"ט גולני אז, יונה אפרת והקמ"ן החטיבתי אורי שמחוני, שניהם לימים אלופים בצה"ל, הטילו את האשם על מפקד גדוד ברק, מוסא קלייין, שנפל בקרב. הוא כמובן לא יכול היה להתגונן אחרי מותו. הם טענו שהמג"ד קליין טעה בדרך ולא איתר בשטח את השביל שעולה למוצב תל פח'ר, ובשל כך הוא גרר את הלוחמים לחזית המוצב, ושם הם נתקלו באש תופת שגרמה לאבידות הרבות ולכמעט כשלון".

לדבריו, לא המג"ד טעה, אלא שמחוני ואפרת הטעו אותו, "אורי שמחוני הקמ"ן, הטעה אותו בתדריך. ככל הנראה קציני המודיעין לא פענחו נכון את מפות האוויר. הם תדרכו אותו, לפנות ימינה לציר הנפט כדי להגיע למוצב, אך בפועל המקום שאליו הם היפנו אותו, לא היה דרך, היו שם שתי גדרות ולא ניתן היה לעבור אותם עם הטנקים והזחל"מים. היו לקליין שתי אופציות או לסגת או לעקוף את המוצב מצפון ולתקוף אותו מאחור. בדרך הזאת הוא בחר ויחידתו נאלצה בשל כך לספוג אש תופת בקרב שהלך והסתבך".

יצחקי חקר במהלך השנים את הקרב כדי לבדוק כיצד נפל חברו דוד שירזי, "הייתי אז בשרות מילואים, הגעתי כמה ימים לאחר הקרב לשטח, כדי לבדוק כיצד חברי נפל. לוחמי גדוד 12 שיחזרו בפני את הקרב וכבר אז ידענו בדיוק שהטעו את קליין ושלא הייתה שם שום דרך. גם המח"ט יונה אפרת  לא שלט בקרב והגיע למקום רק אחרי ארבע שעות לחימה".

הוא מקווה שספרו יעשה צדק היסטורי עם לוחמי גולני, "במהלך השנים ניסיתי כל הזמן לחשוף את האמת ואמרו לי אל תתערב. ניסו ליצור פה מיתוס שלמרות טעותו של קליין, החיילים התעלו על עצמם וכבשו את המוצב הסורי. אבל האמת היא, שהוא לא טעה אלא הוטעה, ולמרות זאת הלוחמים קפצו על הגדרות. תוך כדי כך שדוד שירזי נשכב מתחתם, הם המשיכו לרוץ ורבים מהם נפלו תוך כדי הפשיטה על המוצב".