אצל חוקרי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) במשרד החקלאות, התקבלה לאחרונה תלונה על חשד להתעללות בשרקנים וארנבות בגן החיות בחיפה.

על פי העדויות שהצטברו במשרד, עלה כי עובדי גן החיות הכניסו לחדר קירור שרקנים וארנבות בעודם בחיים, וגרמו למוות איטי בסבל רב ובקור מקפיא.

שרקנים וארנבים נמצאים בגן החיות בפינת החי. בשל קצב ההתרבות המהיר שלהם, מדי פעם מועברים חלק מהצאצאים למאכל לחיות הגן האחרות.

על פי חוק צער בעלי חיים, ניתן להמית בעל חיים בתנאי שהדבר נעשה מבלי לגרום לו סבל. מהחקירה של יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות עולה כי מטפלים בגן הודו שהכניסו שרקנים וארנבות כשהם חיים לחדר הקירור, וכתוצאה מכך גרמו להם סבל מיותר וגסיסה איטית וארוכה.

מנהל יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות, רואי קליגר: "לאור ממצאי החקירה הקשים, ולאור ההודאות של הנחקרים במקרים המיוחסים להם, נעביר את התיק למחלקת התביעות במשרד על מנת לפתוח בהליכים משפטיים".

ד"ר נירית צפורי-ברקי, הממונה על פי חוק צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות: "המדובר בעבירה חמורה על חוק צער בעל חיים, ואנו רואים זאת במלוא חומרת הדין. השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות קוראים לציבור להמשיך ולדווח לנו על כל מקרה של חשד להתעללות או התאכזרות לבעל חיים. כל פנייה נבדקת ומטופלת".