טלפון סלולארי
טלפון סלולאריפלאש 90

משרד התקשורת יפרסם טבלה מפורטת ובה העלויות האמיתיות של שיחות טלפון מיוחדות ובהן 1-900.

על החלטה זו דיווחה ראש מטה שר התקשורת, משה כחלון, במענה לפנייתם של עורכי הדין ורד כהן ורענן בר און מלפני שבועות אחדים, ובה טענו להונאה סמויה של המספרים המיוחדים את ציבור הצרכנים.

נזכיר כי בפנייתם למשרד התקשורת, הסבירו עורכי הדין בר-און וכהן, כי המתקשרים לקווי 1-900 מחוייבים בתעריף  יקר  בהרבה  מתעריף קווי אחר (חצי שקל לכל דקה, בנוסף לעלות דקת שיחה) ומגלים זאת, להפתעתם, רק בעת קבלת החשבון לתשלום.

את ההכנסות בגין התשלום הנוסף חולקים ביניהם חברת "בזק" והעסק המפעיל את השירות. למרות זאת משרד התקשורת לא הוציא עד כה הנחיה מתאימה לעניין החובה ליידע את המתקשרים בדבר העלויות הגבוהות לשיחות בקווים אלה.

עוד נזכיר כי אחת הדוגמאות שהובאו על ידי עורכי הדין לכך הינה תוכניות רדיו שונות, המעודדות את המאזינים להתקשר לקו 1-900 בנושאים שונים. השניים מדווחים כי לאחרונה התקבלו תלונות של מאזינים בתחנות הרדיו האזוריות, אשר גילו, כי קיבלו חשבונות טלפון "מנופחים" במיוחד, לאחר שעלו לשידור באמצעות קווי 1-900 שפירסמו התחנות.

"לטעמנו, עידוד מתקשרים לעשות שימוש בקווי 1-900 מבלי ליידע אותם בדבר העלויות הגבוהות הכרוכות בכך, כאשר מדובר בעלות יקרה בהרבה מעלות שיחה רגילה, מהווה הטעיה חמורה של הציבור. מתוקף תפקידך, הרינו לפנות אליך למען תיקבע, כי המזמינים להתקשר לקווי 1-900 מחוייבים ליידע את המתקשרים הפוטנציאליים, מראש, בדבר העלות המדויקת של שיחות הטלפון האמורות", כתבו עורכי הדין בר-און וכהן לשר התקשורת.

כאמור, שר התקשורת קיבל היום את עמדתם של עורכי הדין כהן ובר-און, והודיע כי הוחלט לפרסם באתר הרשמי של משרד התקשורת טבלה מפורטת לעניין שימושים ועלויות של המספרים המיוחדים, הכוללת את מספר קידומות 1-900, וכן כי האגפים המקצועיים במשרדו ישקלו האם לנקוט בצעדים נוספים ברמה האופרטיבית, כדוגמת הכרזה על מחיר בעת ההתקשרות.

ראש מטה השר כחלון דיווחה לעורכי הדין כי לבד מזאת נדרשו בעלי הזיכיון בתחנות הרדיו האזוריות ליידע את המאזינים בדבר עלות השיחה, כאשר זו נעשית לתחנת הרדיו מקו טלפון שמפרסמת תחנת הרדיו, שמתחיל בקידומת 1-900.

כעת כל שנותר הוא לבדוק אם הנחיות המשרד גם תיושמנה.