ועדת קש"ב
ועדת קש"בפלאש 90

סערה בעקבות הדיווח ולפיו ועדת פלסנר (ועדת קש"ב – קידום שוויון בנטל) בוחנת פתרון מדורג לסוגיית גיוס החרדים. בפורום לשוויון בנטל אומרים כי במידה ומידע זה שפורסם בעיתון 'ידיעות אחרונות' נכון, הרי ש"מדובר בעוד שיא של קומבינה אשר מרטש את דימוי הפוליטיקאים בעיניי הציבור".

לדברי אנשי הפורום "יעדי גיוס הם אחיזת עיניים שכבר נוסתה בעבר. הקומבינה לא תעמוד במבחן בג"ץ, ובטח לא במבחן הציבורי. יש התחייבות ברורה של נתניהו ומופז להביא לשינוי מהותי בנושא השירות, ואנחנו נחזור לרחובות בכדי למנוע את הפרת ההתחייבות. ועדת פלסנר היא כמו חתונה ללא כלה, כאשר החרדים לא באים ולא משתפים פעולה עם הציבור הציוני, ומנסים לסגור את הדברים בחדרים אפופי עשן- והגיע הזמן שיבינו - נגמרו הימים הללו".

על פי הדיווח ועדת פלסנר פועלת מול גורמים חרדיים מובילים על אף ההחלטה הרשמית של חברי המפלגות החרדיות ולפיה בכוונתם להחרים את דיוני הוועדה ולא להשתתף בהם. בדיונים עקיפים אלו מתכוונת הוועדה להתקדם לקראת פתרון ולפיו מדי שנה יוגדל מספר החרדים המתגייסים לצה"ל באופן מדורג.

מדרג הגיוס ייבחן וייבדק בכל שנה ושנה ואם לא הוא לא יעלה יפה יישקל גיוסם של כלל בני הציבור החרדי. כך על פי הדיווח ב'ידיעות'.