שלום עליכם
שלום עליכםעטיפת הסינגל

האחים אשר, אלעזר ומשה לבית משפחת ולדמן מירושלים– הם חבורה מוסיקלית מוכשרת למדי. מידי שבת בשבתו סביב שולחן השבת הסבו האחים ונתנו את קולם בשיר, ושמע הזמירות המופלאות יצא למרחוק. גם כשלמדו בישיבה או שרתו בצבא, לא ויתרו על מנהגם מהבית ומידי יום שישי לקראת שבת, ישבו האחים לשיר ולקבל את פני השבת עם כלי נגינה, כשאליהם מצטרפים תמיד חברים טובים.

עם השנים התבגרו האחים ולדמן, חלקם התחתנו ובנו כבר בית משלהם ונוצר הרצון והצורך לשתף את אוהבי המוסיקה היהודית בחויית שירת השבת שלהם ביחד. "הרעיון הוא להנגיש לציבור את הזמירות שאנחנו כל כך מחוברים אליהם ובנוסף לחלוק את המנגינות המקוריות שצמחו מתוך זה" – אומר אלעזר ולדמן. לאחר גיבוש הרעיון להוציא את השירה כאלבום לציבור, האחים לא התפשרו וגייסו למלאכה את טובי העוסקים בתחום, בראשם יהודה כ"ץ (רבע לשבע) שהופקד על הפקתו המוסיקלית של הפרוייקט.

שנתיים תמימות ארכו העבודות על האלבום, שנמצא כעת לקראת סיומו ועתיד לראות אור אי"ה בחודשים הקרובים. הוא מביא עימו בשורה של ממש לקהל חובבי ואוהדי המוסיקה היהודית: טעם חדש מרענן לזמירות שבת, חלקם בלחנים מוכרים ואהובים – עטופים בעיבודים חדשים; קנקן חדש מלא ישן, וחלקם בלחנים חדשים של בני המשפחה. למשפחת ולדמן שורשים חסדיים עתיקים של חווית השירה והתפעמות הנפש אותם הם ינקו וספגו מההורים ומהסבים, ואל העתיקא קדישא מוסיפים האחים בכישרון רב ובהרמוניה נפלאה תמהיל ישראלי עכשווי.

סנונית ראשונה מתוך האלבום שבדרך הוא השיר שלום עליכם, הפותח את זמירות השבת, בה אנו מקבלים את פני המלאכים כשהם מלווים אותנו בחזרתנו מבית הכנסת. השיר מבוצע בלחנו המיוחד של הרב יצחק גינזבורג, בעיבודו המרתק של יהודה כ"ץ.