חיילי ההסדר. ארכיון
חיילי ההסדר. ארכיוןאיגוד ישיבות ההסדר

לפני ימים אחדים כינס סמ"פ בגדוד 12 של חטיבת גולני את חייליו ובהם חיילי בייני"ש, בני ישיבות הסדר, והודיע להם על החלטתו המפתיעה של המג"ד ולפיה לא יקבלו את ימי חופשה המגיעה להם מהסיבה הפשוטה: הם בייני"שים (בני ישיבות), וככאלה הם ממילא משרתים תקופה קצרה מדי...

בשיחה עם קרוב משפחתו של אחד החיילים התבררה התמונה המלאה. מדובר בחיילים העומדים זמן קצר לפני שחרורם משירות, מתוקף היותם משרתים ברמת סיכון א' פלוס מגיעה להם חופשה בת 14 ימים וככל הנראה לתקופה זו נוספו עוד מספר ימי חופשה שהגיעו להם ונדחו עד לתקופה זו, כחודש לפני שחרורם משירות פעיל וחזרתם להמשך מסלול בישיבה.

"הוא אמר להם שהם משרתים פחות ממילא ולכן לא יקבלו את ימי החופשה שלהם", אומר קרוב המשפחה המדגיש כי מדובר בימי חופשה הניתנים כחלק מפקודת תנאי השירות בצה"ל.

לדבריו החיילים ברובם שקלו והחליטו שלא יתלוננו על החלטתו של המג"ד מחשש שיבולע להם. "הם חשבו שאולי עדיף להם להישאר עוד כמעט שלושה שבועות ולא להסתבך. היה אחד מהם שהתלונן במקרה אחר וירדו לחייו", הוא מספר.

את תלונת החיילים העברנו ללשכת דובר צה"ל לבירור הפרטים כבר אתמול (ד'), ועל פי מידע שהגיע למערכת ערוץ 7 כבר בשעות הערב הודיע סגל הפלוגה לחיילים כי מי שמעוניין יקבל את ימי חופשתו.

היום (ה') הושלמה בדיקת צה"ל את האירוע ודובר צה"ל הודיע כי "החיילים המדוברים יקבלו את ימי החופשה המגיעים להם על פי פקודות צה"ל". יצוין כי עם זאת גורמים בצה"ל טוענים כי הודעת הסמ"פ על ביטול חופשת השחרור נמסרה לאחר שהתקבל אישור לכך מהגורמים הנדרשים עפ"י פקודות צה"ל.