סערה באבן גבירול
סערה באבן גבירולפלאש 90

חילופי האשמות בין המשטרה למפגיני המחאה אמש בתל אביב. במהלך הלילה נעצרו 85 מהמפגינים. כך מדווחת המשטרה.

המפגינים שנעצרו נחקרו על חלקם באלימות ובמעשי הוונדליזם שבוצעו במהלך מפגן המחאה. במשטרה מציינים כי נגד חלקם יוגשו כתבי אישום.

נזכיר כי כ-2,000 בני אדם התכנסו אמש בכיכר הבימה וכיכר רבין בתל אביב. מספר מפגינים ניפצו את זגוגיות חלונותיו של סניף בנק דיסקונט והסבו נזק למקום. במקביל חסמו המתפרעים את צומת הרחובות פרישמן ואבן גבירול.

ההפגנה התקיימה בעקבות הפגיעה של שוטרים בדפני ליף יממה קודם לכן.

לעומת טענות המשטרה על אלימות מאשימים המפגינים את המשטרה. סתיו שפיר, ממנהיגות המחאה החברתית: "אנו שבים ומדגישים, כפי שעשינו תמיד, שאנחנו מתנגדים לכל ביטוי של אלימות ופגיעה ברכוש. הממשלה, והעומד בראשה, מנסים לבצע דה-לגיטימציה של המחאה החברתית הגדולה בתולדות ישראל. הממשלה מבקשת להשתיק כל ביקורת שמופנית נגדה על מנת שהמדיניות החברתית-כלכלית ההרסנית שאותה היא מובילה תוכל להמשיך להתנהל באין מפריע. ראש הממשלה חושש מזעמו המוצדק של הציבור, ומנסה לחסל את הביקורת על-ידי שיסוי ברוטאלי של המשטרה באזרחים שומרי-חוק".

"אירועי הלילה האחרון הוכיחו שהציבור לא קונה את השקרים האלה ושהוא נחוש להיאבק למען עתיד החברה הישראלית ולמען זכותו להפגין במרחב הציבורי. קשה שלא לקבל את הרושם כי השינוי הדרמטי שחל ביחס של המשטרה למפגינים הוא תוצאה של הוראה שמקורה בדרגים הגבוהים ביותר במערכת הפוליטית. בניגוד לדפי המסרים המגמתיים שיוצאים מלשכת ראש הממשלה ומציגים את אלפי המפגינים שיצאו לרחובות כפורעי-חוק, האמת היא אחרת לגמרי. מיטב בנותיה ובניה של הארץ הזאת מילאו הלילה את רחובות תל-אביב. המפגינים הם צעירים אידיאליסטים ואכפתיים שמבקשים לחיות בחברה צודקת ושוויונית, ובהם חיילים וקצינים משוחררים, פעילי שכונות, סטודנטים, עובדים סוציאליים ואנשי חינוך", דברי שפיר.

סרטון המתעד אלימות שצילמו תומכי המחאה