איפה המיליונרים?
איפה המיליונרים?פלאש 90

זו הפעם הראשונה בה אזור אסיה-פאסיפיק הופך לביתם של מספר המיליונרים הגדול ביותר בעולם, כך על פי הדו"ח השנתי ה-16 של העושר הבינלאומי, דו"ח המתפרסם על ידי הבנק המלכותי של קנדה.

הדו"ח סקר 71 מדינות בעלות למעלה מ-98% מההכנסה העולמית הגולמית.

על פי דיווח נרחב ברשת CNN אזור אסיה-פאסיפיק עלה על אזור צפון אמריקה בשנת 2011, עם 3.37 מיליון יחידים המחזיקים למעלה ממיליון דולר פנויים לצורכי השקעה (כל אחד). הדו"ח ניטרל את הנכסים הפרטיים של אותם אנשים, כולל את הבית הראשוני שלהם לצורכי מגורים, אוספים פרטיים ומוצרי צריכה. צפון אמריקה הגיעה למקום השני והקרוב, עם 3.35 מיליון מיליונרים.

אזור צפון אמריקה ממשיך להוביל עם כמות ההון המושקע, הנאמד ב-11.4 מיליארד דולר, לעומת 10.7 מיליארד דולר באזור אסיה-פאסיפיק. כמעט בכל העולם חלה ירידה בכמות ההון המושקע בשנת 2011, האזור היחיד בו עלה כמות ההון המושקע בשנה זו היה המזרח התיכון.

סין אחראית על כמחצית מהעלייה באזור אסיה-פאסיפיק, שם חלה עליה של 5.2% במספר היחידים המיליונרים. סין נמצאת כעת במקום הרביעי בעולם במדד זה, מאחורי ארצות הברית, יפן וגרמניה. לעומת זאת, הונג קונג והודו הן המדינות הנמצאות במקומות הגרועים ביותר עם ירידה חדה במספר העשירים.

הדו"ח ציין את האינפלציה העולה, הירידה בייצוא ורעידת האדמה ביפן כגורמים השליליים הראשיים באזור אסיה-פאסיפיק.