מטוס
מטוספלאש 90

אלביט מערכות בע"מ הודיעה היום כי זכתה בחוזה בהיקף של 62 מליון דולר להשבחת מטוסי תובלה מסוג C-130 של חיל האוויר הקוריאני.

במסגרת החוזה יותקנו במטוסי הC-130 מערכות אוויוניקה מתקדמות מסוגים שונים. בנוסף, אלביט מערכות תסב את הקוקפיט האנאלוגי הקיים במטוס לקוקפיט זכוכית (Glass Cockpit), באמצעות מערכות תצוגה דיגיטליות מתקדמות.

הפרויקט, שיתפרס של פני ארבע שנים, יבוצע בשיתוף פעולה עם התעשייה האווירית של קוריאה –Korean Aerospace Industries Ltd. (KAI), יצרנית המטוסים המקומית המובילה בקוריאה.

יורם שמואלי, מנכ"ל משותף בחטיבת כלי טייס של אלביט מערכות, אמר כי "אנו גאים מאד בזכייה זו, המסמלת אבן דרך נוספת בפרויקטים שאלביט מערכות מבצעת עבור חיל האוויר של קוריאה בשיתוף עם התעשייה האווירית של קוריאה. החוזה החדש צפוי להגדיל עוד יותר את יכולות חיל האוויר הקוריאני".

שמואלי הוסיף, כי "הדרישה בעולם להשבחה של מטוסי תובלה והניסיון הרב שצברנו בביצוע מגוון פרויקטים דומים, כגון הפרויקט הקודם להשבחת מטוסי C-130 בקוריאה כמו גם תוכניות השבחה של C-130 לרומניה ומטוסי C-95 לברזיל, ממצבים אותנו כמועמדים מועדפים לזכייה בפרויקטים דומים בהמשך".