משה פייגלין. מזהיר
משה פייגלין. מזהירצילום: פלאש 90

יו"ר תנועת מנהיגות יהודית בליכוד, משה פייגלין, מגנה בכל תוקף את האלימות המשטרתית שהופעלה נגד המפגינים בתל אביב ביום שישי ובמוצאי השבת האחרונה.

לקראת הפגנות ה"זעם" של אנשי המחאה החברתית הצפויות מחר אומר פייגלין, כי "על אף שמחאת האוהלים נוגעת בנקודות נכונות הדורשות טיפול אמיתי, ההקשר הכולל של המחאה, הגורמים הפוליטיים שמאחוריה, והרעיונות האנרכיסטיים שבבסיסה, עומדים בסתירה מוחלטת להשקפת עולמי. לכן בקיץ שעבר לא היה חלקי עמם".

"אולם", לדבריו, "במדינה שואפת חירות אין מקום למשטרה אלימה ויש לבער את התופעה הזו מן השורש. במדינה חסרת תרבות של חירות ודמוקרטיה, זולגת סמכות הענישה, מבית המשפט למשטרה".

"אילו אני בהנהגה, אף שערה משערות ראשה של דפני ליף לא הייתה נושרת ארצה. לאחר כריזה ברורה והקראת זכויותיהם, היו חוסמי השדרה מובלים, אחד אחד אחר כבוד למעצר ולמשפט – ייקח כמה זמן שייקח -  ושלא כמקובל כיום בישראל, היו המפגינים  מקבלים את עונשם מהשופט ולא מהשוטר", מוסיף פייגלין.

נזכיר כי ביום שישי האחרון מנעה המשטרה בכוח הקמת מאהל חדש בשדרות רוטשילד בתל אביב, ובמהלך ההפגנה עצרה כמה פעילים במחאה.

בתגובה לשימוש בכוח ולמעצרים התארגנה במוצאי השבת הפגנה המונית אלימה, במהלכה ניפצו המפגינים חלון ראווה של בנק ושוטרים תקפו מפגינים במספר מקרים. בסיומה של ההפגנה היום בידי המשטרה כ-90 עצורים.