מאיים. הרב מוזס
מאיים. הרב מוזספלאש 90

סגן שר החינוך, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, התייחס אתמול (ראשון)  בדבריו במליאת הכנסת להתייחסות התקשורת להפגנות מחאה נגד חילולי שבת ולבין המחאה החברתית.

"כריטואל קבוע, כל הפגנה ציבורית למען כבוד השבת מתוארת בתקשורת בצבעים עזים כהתפרעות חרדים אלימה, בעוד שהמחאה החברתית שגלשה למחאה אלימה מתוארת כמחאה חברתית לגיטימית".

מוזס המשיך ואמר: "התקשורת עוסקת להנציח סטריאוטיפים נגד המגזר החרדי, ראינו את זה במוצאי שבת, בעוד שההפגנה האלימה בתל-אביב, הפגנה שגרמה לפגיעה ברכוש הציבורי, הפגנה שבעקבותיה נעצרו למעלה מ-85 מפגינים לאחר שדלתות סניפי בנקים נופצו ושוטרים האמונים על הסדר הציבורי נרגמו באבנים, כונתה בתקשורת "מחאה חברתית" והמוטיב המרכזי בסיקור היה על הפגיעה החמורה בזכויות האדם".

"מאידך" אמר מוזס "הפגנה שקטה בירושלים למען כבוד השבת, הפגנה ערכית, זכתה לכותרת 'התפרעות אלימה של חרדים', מאמרי ההגנה של התקשורת על זכותם של המפגינים להפגין במחאות האלימות בחוצות תל-אביב לא הופיעו בהקשר להפגנה זו, גם העובדה כי השוטרים שנטלו חלק ב'הבטחת שלום הסדר הציבורי' הופיעו בהפגנות השבת ללא תגים כדי להקשות על תביעה נגדם במח"ש על אלימות ברוטאלית שאין לה אח ורע במחאות החברתיות המסתיימות באלימות דווקא כלפיהם לא באה לידי ביטוי".

את דבריו סיים באמרו: "לא ניתן אלא לקוות לטיפת פרופורציה בסיקור התקשורתי ולא תהא כוהנת כפונדקית כמאמרם ז"ל".