שר החוץ חותם על עצומת ה"פראיירים"יוני קמפינסקי




"מאהל הפראיירים" של תנועת "המחנה המשותף", המובילה את המאבק למען חוק שירות שווה לכל, חזר הבוקר לת"א. למאהל, שהוקם ליד תחנת רכבת צפון, הגיע הבוקר שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אשר חתם על העצומה לחוק שירות לכל. "מפה אני נוסע לירושלים להפגש עם חבר הכנסת פלסנר", סיפר ליברמן, "חשוב שגם בישורת האחרונה, הדברים יהיו כפי שצריכים להיות".

ליברמן המשיך ואמר שהוא אינו יכול להגיד שהוא בטוח שהכל יעבור "כמו שצריך". "כולנו מתכוונים להצביע אך ורק על חוק אשר נותן תשובה מלאה, אנחנו לא נסכים לחצי כוס מלאה אלא רק על חוק שכולל הכל".

"צריך לעזור לשני מגזרים חשובים, להשתלב בחברה הישראלית על מנת שהחברה תהיה יותר צודקת", אמר שר החוץ, "אם מדברים על שני שנתונים הכוללים את הערבים והחרדים, מדובר ב-40 אלף איש אשר יכולים לשרת במשטרת ישראל. מנסים כיום לבנות מערך כיבוי אש חדש, גם שם יש מקום להשתלב, סיעוד, בתי חולים, יש מספיק מקום לכולם וצריך לבנות שירות אזרחי רציני".

"כיום נוצרו כל הנסיבות, דעת הקהל והתקשורת, יחד עם הממשלה, אם ננסה לחפף, נחמיץ הזדמנות היסטורית. החוק הזה יותר מידי חשוב." ליברמן נשאל לגבי מתווה אלקין והשיב כי "אני לא מכיר שום מתווה".

שר החוץ לא השיב לשאלה האם ישראל ביתנו תצא מהממשלה במידה והחוק לא יעבור ואמר כי "אם אנחנו נצביע לחוק וגם קדימה- החוק יעבור, באמת נוצרה פה קונסטלציה מיוחדת כאשר גם הקואליציה וגם חלק מהאופוזיציה, כולם מאוחדים, גם הציבור, זו באמת הזדמנות יחידה, שהציבור יידע שגם בפוליטיקאים יש רציניים ומילה זו מילה". אמר ליברמן

לשאלה האם תיהיה חובת שירות, ליברמן השיב "חובה! חייבת להיות חובת שירות שכל מי שמגיע לגיל 18, חייב להתגייס. אם זה איננו, כל השאר לא שווה, זה יהיה ישראבלוף".

לסיכום אמר ליברמן "דיברתי עם שאול מופז, דיברנו על הנוסח הזה וגם הוא נחוש בעניין".

"הגיע הזמן שקברניטי השלטון יצאו ממגדל השן"  אומרים עידן מילר ובועז נול, ראשי תנועת המחנה המשותף המובילים את המאבק לסיכום ביקורו של ליברמן ולקראת ביקור מופז שייערך אחה"צ, "המנהיגים צריכים להתחבר לציבור ולעמוד בהבטחותיהם לחוקק את חוק השוויון בנטל. אנו מקווים שביקורו של מופז היום אינו במטרה לנסות ולמרוח את הציבור בתירוצים, אלא מתוך כוונה ועשייה אמיתית אשר תביא את בעיית השירות הצבאי והלאומי לפתרון בו כל אזרחי המדינה משרתים. הגיע הזמן שנפסיק להיות פראיירים".