החולייה שנלכדה
החולייה שנלכדההשב"כ

הותר לפרסום כי בחקירת שירות הביטחון הכללי, בשיתוף משטרת ישראל נחשפה באחרונה בשכונת עיסאויה בצפון ירושלים, תשתית של "החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין".

החולייה עסקה ביידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון ובתקיפה חמורה של תושבים מקומיים, שנחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל או בפעילות בלתי מוסרית.

במהלך החקירה נתפסו אקדח ומחסניות, ששימשו את אחד מחברי התשתית בפעילויות השונות אותן ביצע בשכונה מטעם החזית הדמוקרטית, ואילו פעיל נוסף הודה ברכישה ובאחזקת רובה.

בשב"כ מציינים כי "בשכונת עיסאויה מבוצעת בשגרה פעילות טרור עממי, הכוללת יידוי אבנים ובקבוקי תבערה ותקיפות פיזיות של ישראלים ואנשי כוחות ביטחון, המצויים בסמוך לשכונה או הנכנסים אליה".

בחקירתם בשירות הביטחון הכללי (מתחילת מאי 2012) הודו חברי התשתית בחברות בארגון החזית הדמוקרטית ובפעילות מטעמו בעיסאויה ובשכונות נוספות בירושלים. בעקבות חקירתם נחשף מבנה היררכי מסודר של הארגון, הכולל חוליות שונות, המקבלות הוראות מראשי הארגון בשכונה.

בין העצורים שנחקרו גם מדחת טארק אחמד מוחמד, אשר עלה בחקירתו כראש החזית בכפר. מדחת, המוכר כבכיר חז"ד בירושלים, הוא כלוא לשעבר על רקע ביצוע פיגועי ירי. השתחרר ב-2009 ונעצר שוב ב-2010 לשנה על רקע סיוע לארגוני טרור.

נגד הנחקרים הוגשו לבית המשפט כתבי אישום ובקשות למעצרם עד לתום ההליכים.

"שירות הביטחון הכללי ימשיך בפעילותו השוטפת לסיכול פעילות הטרור העממי בירושלים,, מסכמים בשב"כ את מבצע המעצרים.