הושעתה. אדרעי
הושעתה. אדרעיפלאש 90

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, השעה הערב (רביעי) את יו"ר הועד הארצי של עובדי הרכבת, גילה אדרעי, מתפקידה, יחד עם שלושה חברי ועד ארצי נוספים.

ניסקורן אמר כי ההחלטה על ההשעיה התקבלה עקב התנהלותה של יו"ר הועד.

כזכור, לאחרונה, סירבה אדרעי להגיע לדיונים בעניין יחסי העבודה ברכבת בבית הדין לעבודה בת"א. זאת לאחר שהתעמתה ואף נקטה בביטויים לא ראויים כלפי נשיאת ביה"ד האזורי לעבודה בת"א, השופטת אפרת לקסר, שאף הרחיקה אותה עם עוד חברי ועד מאחד הדיונים.

כמו-כן סירבה אדרעי להגיע למו"מ עם ההנהלה לגיבושו של ההסכם הקיבוצי על-פי ההסכמות שהושגו לפני מספר חודשים בין ההסתדרות וועד העובדים לבין ההנהלה. זאת למרות הנחיית ביה"ד לנהל מו"מ אינטנסיבי בנושא.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, אמר היום כי "במהלך השנה האחרונה חצתה יו"ר הועד כל גבול אפשרי המקובל ביחסי עבודה קיבוציים. למרות ההתנהלות הזאת, בעקבות המאבק שניהלה ההסתדרות יחד עם עובדי הרכבת נגד מיקור החוץ, נמנעה ההסתדרות מנקיטה בצעדים, על-מנת לא לפגוע במאבק. למרות התנהלותה הושג הסכם, אולם המשך ההתנהלות הבעייתית, הסירוב להופיע בדיונים בביה"ד, סירובה להופיע בישיבות המו"מ לגיבוש ההסכם הקיבוצי שהושגו והפרות נוספות, תוך הודעה כי לא תקבל עליה שום מרות של ההסתדרות, לא הותירה לי שום ברירה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הודיע הערב לאדרעי על ההחלטה להשעותה. ביום ראשון צפויה ועדת המשמעת של האגף לאיגוד מקצועי לזמן את אדרעי וחבריה לשימוע לפני הדחה מתפקידיהם בוועד העובדים.

יש לציין כי החלטתו של יו"ר האגף הינה על דעת כל הגורמים הרלוונטים בהסתדרות לרבות יו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, בירך על ההחלטה להשעות את יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, מתפקידה. הוא הביע תקווה שכעת הרכבת תוכל לצאת לדרך חדשה ולקדם את התוכניות שיביאו לשיפר ניכר בשירות לנוסעים ולהגברת הבטיחות ברכבת.