מגרון
מגרוןהלל מאיר
נציגים של תושבי הישוב מגרון קנו בימים האחרונים יותר מ-80 אחוזים משטחי היישוב מפלשתינים הטוענים לבעלות פרטית על השטח. כך מדווח הבוקר "ישראל היום". התושבים מקווים כעת כי מהלך זה ייתר את הוראת בג"ץ לפנות את המאחז עד 1 באוגוסט השנה.

גורם המעורב בעיסקה אמר כי העיסקה נעשתה "כדת וכדין בצורה חוקית" אך סירב לפרט.

על פי הדיווח, הקונים היהודים מסרבים לחשוף את זהותו של מממן העיסקה שומרים הצדדים בסוד, אך מודים כי מדובר בפילנתרופ יהודי-ציוני אמריקני, ששילם עבור השטח כמה מאות אלפי דולרים. העיסקה נשמרה תחת מעטה חשאיות כבד, כך שאפילו תושבי המאחז לא ידעו עליה וצפויים לשמוע עליה לראשונה רק היום.

קברניטי העיסקה מקווים שמהלך זה ימנע את פינוי המאחז, אך בשלב זה אינם יודעים לומר אם קניית השטח עונה על כל הצרכים המשפטיים ואם היא תספק את בג"ץ.

המעורבים בעיסקה מדגישים כי לא מדובר במהלך שנועד להתריס נגד הממשלה אלא לספק דרך יצירתית ומקובלת על כל הצדדים. "זה מצב שבו כולם מנצחים. התושבים ממשיכים לחיות בשלום, הפלשתינים קיבלו תמורה לשטח, שלטון החוק נשמר ולממשלה נפתרה הבעיה".

החשש היחיד כעת הוא לחייהם של הבעלים הפלשתינים שמכרו את השטח ועלולים בעקבות זאת להיחשב בעיני חבריהם כבוגדים.

דובר היישוב מגרון, איתי חמו, אישר את הפרטים ואת ביצוע העיסקה, והדגיש כי "אנו עדיין בודקים את צעדינו בהמשך". גם שר החינוך גדעון סער אישר אמש כי "היה מיודע" בפרטי המהלך.