עופר עיני גילה אדרעי
עופר עיני גילה אדרעיצילום: פלאש 90

ההסתדרות הודיעה היום (ה') כי החליטה לפזר את כל חברי ועד עובדי הרכבת, ולקיים בקרוב בחירות להקמת ועד חדש.

ההחלטה מגיעה לאחר שאתמול הודחה ראש הוועד, גילה אדרעי, ושני חברי ועד נוספים, לאחר שנודע כי החרימו את המגעים עם הנהלת הרכבת.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, החליט הערב (ד') להשעות לאלתר את יו"ר ועד הרכבת, גילה ארדעי, ביחד עם שלושה חברי ועד נוספים. בהסתדרות אומרים כי ההחלטה התקבלה על-רקע התנהלותה של אדרעי, אשר לטענתם "חצתה כל גבול אפשרי המקובל ביחסי עבודה קיבוציים".

אדרעי שלחה הבוקר מכתב לעובדי החברה, "אנו פונים אליכם היום על מנת להרגיע ולבקש מכם להישמע לנציגי העובדים אשר בתפקיד, להבטיח כי נעשה כל אשר ביכולתנו לשמור עליכם ועל האינטרסים שלכם" . עוד כותבת אדרעי: " אנא, אל תיגררו לשמועות ולוויכוחים, וכאלו קיימים כבר וייתגברו בימים הקרובים", ומבקשת מהעובדים להמשיך בעבודתם.

"מאז חתימתו, הסכם ההבנות מיושם חד צדדית על ידי החברה. כך מופרות ההבנות בנושא מכרזים פנימיים והפסקת העסקת עובדים בחוזים אישיים, מוקמות חברות בנות. מיקור החוץ של התחזוקה קורם עור וגידים בקצב מואץ ועוד כהנה וכהנה".

וועד עובדי הרכבת אמר בתגובה, "החלטת ההסתדרות על הדחת חברי הוועד ויו"ר הוועד לא הפתיעה אותנו. לצערנו, ההסתדרות בחרה לקיים הליך פסול ולא חוקי. וועדת המשמעת שהתכנסה היום לא באמת דנה לגופן של טענות והיא התכנסה כדי להכשיר את השרץ.  בית הדין בחיפה ידון בעניין ביום שלישי ואנו תקווה כי אז יובהרו הדברים ותבוטל ההדחה".