יש הוראות, אז מה? טיבי
יש הוראות, אז מה? טיביפלאש 90

חבר הכנסת אחמד טיבי מוכן להנציח את אילן רמון בטייבה אם תסכים עיריית נתניה לקרוא לבניין עיריית נתניה על שמו של ערפאת.

בראיון ל"זמן השרון" של מעריב אמר טיבי "הפרק האחרון בחייו של רמון היה נהדר והמוות שלו הוא טראגי", אומר טיבי. "יש לי אמפטיה רבה למשפחה והבנה לכאב שלה. עם זאת, הופתעתי לקבל הזמנה לחנוכת המרכז עם תכתיב שהוא יוקם על שמו של רמון.



"לומר את האמת, גם במרכז החלל בטייבה הופתעו ולא אהבו את הרעיון. כאשר אתה מנציח מישהו אתה מנציח את כל מפעל חייו, ורוב חייו רמון היה טייס קרב שהשתתף במלחמת לבנון והפציץ שם. כתוצאה מההפגזות האלה נהרגו אזרחים. זאת נקודה רגישה מבחינתנו, וביקשנו שיגלו הבנה לרגשות שלנו".



ממשלת ישראל מתקצבת את המרכז. אין לה זכות לקבוע על שם מי ייקרא? נשאל טיבי והשיב "לא. אני עומד מאחורי העיקרון שאין לקבל תכתיב של הנצחת שם מול העברה תקציבית של ממשלת ישראל. זאת הזכות שלנו. אנחנו לא מקצבי נדבות. למה לעצור שם? אולי משרד החינוך יגיד: אנחנו משלמים לכם 6 מיליון שקל, אולי תקראו בית ספר על שם בגין.



"יהיו גם מי שיגידו: הוא חתם על הסכם עם מצרים. אז אני אומר, גם לערפאת יש נובל, והישראלים כינו אותו טרוריסט עד שחתמו איתו על הסכם ואחר כך התחככו בו כשהוא זכה בפרס נובל. מה דעתכם שתמורת 150 אלף שקל ייקרא בניין עיריית נתניה על שם ערפאת? אני מוכן להקל עליכם, אולי נקרא רחוב בנתניה על שם המשורר מחמוד דרוויש".



מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "קיימים אצלנו נהלים ברורים באשר להנצחה עירונית וכל המעוניין יכול לפנות אל ועדת השמות ובקשתו תיבחן. באשר לנאמר בכתבה, איננו רואים צורך להתייחס".