הושעתה. אדרעי
הושעתה. אדרעיפלאש 90

הבוקר (ראשון) בשעה 10:00, בשעה בה יקיים יו"ר ההסתדרות עופר עיני שימוע-פיטורין לגילה אדרעי ולחברי ועד עובדי הרכבת, יקיימו חברי מטה המאבק בהפרטת הרכבת הפגנה מול בית ההסתדרות. זאת במחאה על הדחת הועד שלטעתם תקדם את הפרטת הרכבת.

"עמדנו לצד העובדים בסבב הקודם של המאבק, ונמשיך לעשות זאת גם עכשיו", אומר רמי הוד, רכז מטה המאבק, "חברי הועד העומדים בפני הדחה מובילים התנגדות עקרונית ואידיאולוגית להפרטת שירותי הרכבת לטייקונים ולהעסקת עובדי קבלן, כך שפגיעה בהם מהווה צעד נוסף בדרך להפרטה. כל מי שדורש צדק חברתי ומתנגד ליחסי הון-שלטון צריך להתנגד לשקשוקה שמבשלים לנו שר התחבורה ישראל כץ ויו"ר דירקטוריון הנהלת הרכבת אורי יוגב ולעמוד לצד העובדים במאבקם הצודק".

" צר לנו שההסתדרות, שתפקידה להגן על העובדים ברכבת, בוחרת להדיח חברי ועד שנבחרו בצורה דמוקרטית", אומרת ענבל חרמוני, עובדת סוציאלית ופעילה במטה המאבק, "פיצול הרכבת לחברות בת, מכירת המטענים לבעלי הון וקליטת עובדי קבלן הם מהלכים נוספים במדיניות ההפרטה שמובילה הממשלה, אותה מדיניות מסוכנת שאנו- העובדות הסוציאליות- מכירות היטב. מי שרוצה לשמור על הרכבת ציבורית- חייב לתמוך בעובדים ובנציגים הנבחרים שלהם."

תומר רזניק, יו"ר צעירי מרצ וחבר הנהגת מטה המאבק הוסיף "ההדחה של ועד עובדים נבחר על ידי עופר עיני היא פשיטת רגל מוסרית מצד יו"ר ההסתדרות שאמור להגן על העובדים. עופר עיני שיחק לידיים של ישראל כץ, אורי יוגב ושאר מצדדי ההפרטה כשכל חטאו של הועד ושל העומדת בראשו הוא התנגדות עיקשת להפרטת הרכבת גם במחיר של אובדן פופולריות ציבורית".

נזכיר כי מטה המאבק בהפרטת הרכבת הוקם בחודש מרץ האחרון, והוא מורכב מפעילי המחאה החברתית, סטודנטים, תנועות נוער וצעירי מפלגות. בעבר, קיים המטה מספר הפגנות בתחנת רכבת ארלוזרוב תחת הכותרת "ישראל כץ גונב את הרכבת", אף ביצעו לשר התחבורה השכמת מחאה מתחת לביתו בשעה 04:00 בבוקר. כמו כן פעילי המטה חילקו בתחנות רכבת ברחבי הארץ גיליונות של העיתון  שכתבו- "הפרטה היום"- שביקש להביא בפני הנוסעים את הסכנות שבהפרטה.