השבעתו של מורסי. אתמול
השבעתו של מורסי. אתמולרויטרס

נשיא המדינה, שמעון פרס, שיגר היום (ראשון) איגרת ברכה מיוחדת לנשיא מצרים הנבחר, ד"ר מוחמד מורסי.

באיגרת בירך הנשיא פרס את הנשיא מורסי על ניצחונו בבחירות לנשיאות מצרים, הדגיש את חשיבות השלום בין ישראל ומצרים והביע תקווה להמשך שיתוף הפעולה בין שתי המדינות.

באיגרת כתב פרס למורסי (בתרגום לעברית), כי "ברצוני לברך אותך  ואת העם המצרי לרגל זכייתך בבחירות לנשיאות הרפובליקה הערבית של מצרים. כמי שלקח חלק בתהליך שהוביל לכינון הסכם השלום החתום בין מדינתי למדינתך, אני יודע, שגם מצרים וגם ישראל מייחסים חשיבות עליונה לשלום וליציבות באזורנו, אשר משרתים את האינטרסים של כל עמי האזור".

"כולנו בישראל מכבדים מאד את מצרים ואת העם המצרי, אשר שימש כחלוץ והתווה את דרך השלום והפיוס באזור, ואנו יודעים שהמלאכה עדיין לא תמה", הוסיף פרס.

לדבריו, "אנו בישראל מברכים אתכם על קיום הבחירות הדמוקרטיות ומאחלים למצרים בהנהגתך עמידה באתגרים המורכבים הניצבים בפני האומה המצרית. אנו מייחלים להמשך שתוף הפעולה עמכם בהתבסס על הסכמי השלום שנחתמו בינינו לפני יותר משלושה עשורים ואשר מחובתנו לשמרם ולטפחם למען רווחת שני העמים".

פרס קבע, כי "השלום חסך חייהם של רבבות צעירים במצרים ובישראל. המחויבות לדור הצעיר תהיה תמיד בתוקף. בניגוד למלחמה, השלום הוא הניצחון לשני הצדדים".