הר הבית. הרש"פ מרוצה
הר הבית. הרש"פ מרוצהפלאש 90

המוסד האסלאמי העליון של העם הפלסטיני שולל כל זכות של העם היהודי בהר הבית ובסביבותיו.

המועצה האסלאמית העליונה באל-קודס, פרסמה את ההחלטה הבאה בעניין זה:

"הוועדה הכללית של המועצה האסלאמית באל-קודס סקרה את המצב הקשה והקריטי בו נתון מסגד אל-אקצה המבורך, בשל כניסת הצבא הישראלי לרחבת אל-אקצה והנפת הדגל הישראלי המקום, וכן טענות שהשמיעה עיריית אל-קודס (ירושלים) הישראלית, לפיהן רחבת אל-אקצה היא שטח ציבורי, ולאחרונה גם הושמעו טענות לפיהן כותל אלבוראק (הכותל המערבי) הוא אתר מורשת יהודי".

לאור זאת, הבהירה המועצה, כי: "שטח רחבת אל-אקצה הוא חלק בלתי נפרד מאל-אקצה ולהווה ידוע, כי רחבה של כל בית היא חלק ממנו. הפריצות החוזרות ונישנות (לשטח אל-אקצה) לא יעניקו לכיבוש כל זכות באל-אקצה. הנפת הדגל הישראלי הוא בבחינת התקפה בוטה ופוגע בקדושת (מסגד) אל-אקצה וברגשות המוסלמים".

"כותל אל-בוראק (הכותל המערבי) הוא חלק בלתי נפרד מהחומות של מסגד אל-אקצה המבורך, והוא קשור בנס של העלייה לשמיים (של מוחמד), עניין המופיע באמונה ובהיסטוריה (האסלאמית). ליהודים אין כל קשר אליו (לכותל המערבי), שכן רחבת אל-בוראק (רחבת הכותל המערבי) היא אדמת ווקף (הקדש) אסלאמי, ויש להזכיר כי חבר העמים אישר בשנת 1930, כי כותל אל-בוראק (הכותל המערבי) הוא אדמת ווקף אסלאמי ורכוש השייך לפלסטינים".

"אל-אקצה מתייחס לכל מה שמקיף את החומות, כולל המסגד הקדמי ששימש אליו פנו המוסלמים בתפילתם, מסגד כיפת הסלע, המסגד המרוואני (אורוות שלמה), (מסגד) אל-אקצה הקדום, הבמות, האולמות, ספסלי האבן, המעברים, הבארות, השבילים, השערים החיצוניים והקירות, ובכלל זה כותל אל-בוראק (הכותל המערבי). הוועדה הכללית של המועצה האסלאמית העליונה באל-קודס מדגישה, כי אל-אקצה שייך אך ורק למוסלמים, והוא נעלה מכל, ואינו נתון להחלטות של בתי משפט, או להתמקחות בעניינו או לוויתור על גרגר אדמה השייך אליו".

"התנועה האסלאמית בישראל, בהנהגתו של השיח' ראיד סלאח, מתייחסת באופן זהה למעמדו של הכותל המערבי כרכוש פלסטיני בלעדי. בהתייחסות לדבריו נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין בביקורו בכותל, לפיהם "כאן רואים כיצד העבר היהודי חקוק באבני ירושלים", אמר עוה"ד זאהי נג'ידאת, הדובר הרשמי של התנועה האסלאמית ב"פנים הפלסטיני".

"אנו אומרים לפוטין ולדומיו כי כותל אל-בוראק (הכותל המערבי) הוא אדמת הקדש אסלאמי בלעדית, הוא חלק בלתי נפרד ממסגד אל-אקצה המבורך ואין זכות ללא מוסלמים בכותל זה או במסגד אל-אקצה המבורך, וכל העובדות ההיסטוריות והמסמכים הבינלאומיים מדגישים את היותו של כותל אל-בוראק אסלאמית... אנו מדגישים, כי כל אבן במסגד אל-אקצה ובנייניו מעידים על היותו אסלאמי וכל מאבני אל-קודס מעידה על האסלאמיות והערביות של אל-קודס".

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, ציין כי חמאס דוחה את הצהרות פוטין, המנוגדות לדבריו לעובדות ההיסטורית ולדוח ועדת Shaw מ-1930 המדגיש לטענת חמאס את הזכות הערבית והאסלאמית המקודשת באל-קודס ובכותל אל-בוראק (הכותל המערבי).