ההפגנה בבית שמש
ההפגנה בבית שמשפלאש90

עמותת גשר, חגגה אתמול (רביעי) 40 שנה להיווסדה.

אילן גאלדור, מנכ"ל העמותה ותושב בית שמש, סיפר בראיון לערוץ 7 , על הפורום העירוני שיושבים בו חילונים לצד אנשי תולדות אהרון, "אחרי כל המאבקים המתוקשרים שהיו, הקמנו פורום ובו חברים כל הזרמים בעיר, מחילונים ועד חסידי תולדות אהרון. ביום העצמאות האחרון יצאו כל הפלגים החרדים בקריאה לאנשיהם שלא לפגוע ברגשות החוגגים ובאמת היום עבר בשקט מופתי".

לדבריו, הסיפור של בית שמש מוכיח שבהידברות אפשר להגיע להסכמות עם החרדים, "עם החברה החרדית אי אפשר לעשות דברים בכפייה, כל שינוי מחייב הידברות. תהליך חברתי הוא דבר ארוך. מה שקרה בבית שמש זה הוכחה לכך שהיחסים עם החרדים יכולים לעלות על דרך המלך. הקמנו שולחן עגול עם כל ההנהגה החרדית כולל תולדות אהרון, כולם יושבים יחד ודנים על נושאים שבמחלוקת".

גאלדור טוען, כי הסיבה שוועדת פלסנר התפרקה, היא מכיוון שלא הייתה שם הידברות, "איך יכולה לקום וועדה בלי ששומעים את הצד של החרדים? אי אפשר לפתור בעיות של שנים בשיטת הזבנג וגמרנו, צריכים לעשות הידברות. גם חוק טל בשעתו היה מצוין אבל הוא היה הדרגתי. זה תהליך ארוך שכבר מתחיל לישא פירות. היום זה כבר לא דבר נדיר לראות חייל חרדי ברחובות גאולה, אבל את כל זה צריך לעשות בהחלטה משותפת ובהידברות".