קצין בכיר סורי בדימוס בדרגת אלוף משנה היושב במדינות המפרץ, ערך תחקיר ממצה, לדבריו, על האבדות מהם סבל הצבא הסורי מאז פרוץ המרד לפני יותר משנה.

מחבר הדו"ח, חוסני כורדי, בן 61, קצין מטה בדימוס, פרש מהשירות ב-1994 ומאז משמש יועץ פוליטי במדינות המפרץ.

הדו"ח מקיף מאוד ומרתק ומביא מספרים מפורטים ומנומקים ומבוססים על נתונים מתוך הצבא הסורי. הוא גם מסתמך על מכוני מחקר במערב וידע אישי.

על פי הדו"ח, מתחילת המרד נפגעו מצבא סוריה כ-600 טנקים וכלי רכב משוריינים כתוצאה מפעילות המורדים, דבר המהווה כ-6 אחוז מכח המשוריינים הכולל של צבא סוריה.

מהדו"ח עולה כי כח השריון הסורי מונה כ-5775 טנקים מכל הסוגים, כולל טנקים כשרים מבצעית, טנקים מאוחסנים וטנקים לא תקינים. מצבת המשוריינים, שאינם טנקים, בצבא סוריה , מונה 4900-5100 כלים.

מבחינת אבדות בנפש ונפגעים: צבא סוריה טוען כי נהרגו לו כ-4000 חיילים, אך מספירה מדוייקת המסתמכת על מקורות פנימיים בתוך צבא סוריה האבדות המדוייקות עד תחילת החודש (יולי 2012) עומדות על 8763 הרוגים ו-21,357 פצועים. ממוצע ההרוגים של צבא סוריה בחודשים האחרונים עומד על 52 חיילים בחודש. קצב האבדות הנוכחי של צבא סוריה הינו הגבוה ביותר שהיה מעולם לסוריה מאז היווסדה ב-1920 וב-1946.

עוד מגלה הדו"ח כי  70 אחוז מסך המתגייסים לשרות חובה לא הגיעו ללשכות הגיוס כלל.  רק כ-18 אלף חיילים מצבא סוריה שערקו משרתים בצבא סוריה החופשי, למרות טענות מפקדי המורדים כי בצבאם משרתים למעלה מ-30 אלף חיילים עריקים.

כורדי טוען גם בדו"ח שלו, כי צבא סוריה אינו יכול להפעיל את כח השריון שלו ביעילות, נוכח מחסור קשה ביותר בצוותי טנקים המסוגלים לאייש את הכלים.

כותב הדו"ח מעריך כי נוכח הכנסת ציוד לחימה אנטי טנקי מתקדם ביותר לצבא המורדים, ושימוש צבא סוריה בטנק ה-טי 62 כטנק מערכה עיקרי בניסיון דיכוי המרד, הרי שתוך כמה חודשים כל סד"כ הטנקים הזה יושמד או ייצא משימוש. זאת לאור השימוש המאסיבי בו וללא יכולת לתת סיוע טכני מתאים לציוד הנ"ל בגלל הצורך בהם בשדה הקרב.

צבא המורדים עושה גם שימוש בנשק האנטי טנקי החדיש שלו לפגוע במטוסים חונים בשדות התעופה השונים ברחבי סוריה. כך למשל נפגעו מטוס מיג 23, מטוסי קרב אחרים ומסוקים שחנו על המסלולים, כתוצאה מירי של חוליות מורדים שהתקרבו לגדרות הבסיסים, או אף חדרו אליהם תוך כדי לחימה בצבא המשטר.