הר גריזים - אתר ארכאולוגי בינלאומייוני קמפינסקי

במעמד השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן (ליכוד), ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין וראש המנהל האזרחי תא"ל מוטי אלמוז נחנך היום (חמישי) האתר הארכיאולוגי בהר גריזים.

מדובר באתר בינלאומי, שנחפר במשך למעלה מ-24 שנה. הוא נפתח מחדש לאחר שהיה סגור במשך 12 שנה – מאז פרוץ מלחמת אוסלו, האינתיפאדה השניה. הפתיחה התאפשרה לאחר עבודה מאומצת של אנשי המועצה האזורית שומרון, רשות הטבע והגנים המנהל האזרחי.

את הסרט גזרו השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין, והכהן הגדול של העדה השומרונית.

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן אמר בטקס: "יש לנו מאבק לא פשוט- בימים בהם הדור הצעיר מעדיף להצמד לסמארטפון, לכבלים ולמחשב, אנחנו חייבים לעמוד מול האתגר ולפתח אתרים כמו הר גריזים שיחברו את הדור הצעיר לטבע, להיסטוריה ולמורשת של העם היהודי בארצו כדי שיבין למה אנחנו כאן.

"בשעה שהפלשתינאים מובילים מסע בינלאומי שיקרי לניתוק כל קשר וזיקה בינינו לארץ ישראל, פתיחת אתרים כמו הר גריזים תסייע לנו להוכיח לעולם שמסע ההשמצה הפלסטיני הוא שקרי וכי לא ניתן לנתק את הקשר ההיסטורי של העם היהודי לארצו .

"התשובה שלנו היא בנוכחותנו ובפיתוח. זה לא האתר האחרון שנפתח ביו״ש. נגבש תוכנית ברורה של פיתוח אתרי טבע ומורשת יהודית ברחבי יהודה ושומרון שמדגישה את הקשר ההיסטורי של עם ישראל לארצו. נעשה את זה בלי להתבייש ובלי לגמגם. אני מאמין שלמקומות כל כך יפים עם היסטוריה של אלפי שנים ניתן להביא המוני מבקרים שיבינו את הקשר שלנו לעם ישראל".

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, שעמל בארבעת השנים האחרונות מול הגורמים הרבים לפתיחת האתר, אמר בהתרגשות: "זהו יום היסטורי קודם כל לקהילה השומרונית, וגם להתיישבות בשומרון ולמדינת ישראל כולה. אחרי כל כך הרבה שנים המקום הזה נפתח לקהל הרחב, ואני בטוח שאלפים רבים יבואו לבקר במקום הזה כי הוא מסמל את ההיסטוריה של העם היהודי כולו.

"זהו יום הסטורי ומרגש, שתים עשרה שנה חיכה המקום, ארבע שנים של עבודה רציפה, ותודה לאל שאנו זוכים לחנוך היום את האתר החשוב הזה, שיהיה לאבן שואבת לתיירות מכל העולם למדינת ישראל. אני רוצה להודות לשר. ההחלטה הטובה ביותר שקיבל היתה למנות לראשות רט"ג את שאול גולדשטיין".

מסיקה הודה לרשות הטבע והגנים, המינהל האזרחי, העדה השומרונית ועובדי המועצה האזורית שומרון על הדחיפה והמאמצים שהשקיעו.

מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין אמר: "הטקס הזה הוא קודם כל בזכות חיילי צה"ל ששומרים עלינו יומם וליל וכל הטקס הזה התקיים רק בזכות זה שהם שומרים עלינו ושבטוח כאן. כמו שהשר אמר, אנו מחוייבים לפיתוח כל האתרים בכל רחבי הארץ. השר דוחף אותי לכיוון הזה ויחד עם ראש המועצה האזורית שומרון אנו פועלים ומקדמים את האתר באזור כאן. ברצוני לשבח את המועצה  האזורית שומרון ואת ראש המועצה גרשון מסיקה. כשיש ראש מועצה חזק שדוחף, הדברים מתקדמים".

בטקס השתתפו גם קמ"ט רט"ג אסף גוטפלד, סגן ראש המנהל האזרחי אל"מ ראיד מנצור, מח"ט שומרון אל"מ יואב ירום, מ"מ ראש המועצה ראובן גור אריה, יועץ ראש המועצה יוסי דגן, מנהל תיירות שומרון נתי ישראלי ומרכז תחום קרקעות אלי רוזנפלד, מזכירות הישוב הר ברכה ונכבדי העדה השומרונית.

במחלקת התיירות במועצה האזורית שומרון פועלים כעת לשיווק חבילות תיירות וטיולים בהר גריזים - מהארץ ומחו"ל.