תחנת הכח של חברת החשמל
תחנת הכח של חברת החשמלצילום: פלאש 90

כנס חירום של התאחדות התעשיינים בנושא בצורת החשמל לתעשייה, התקיים היום, (ראשון) בבית התאחדות התעשיינים בתל אביב.

בין המשתתפים היו גם שר האנרגיה והמים - ד"ר עוזי לנדאו, נשיא התאחדות התעשיינים - צביקה אורן ויו"ר רשות החשמל - אורית פרקש-הכהן.

צביקה אורן, אמר כי "נקודת האור היחידה היא פעולת המשרד האנרגיה והמים, שלא חיפשו אשמים אלא תכננו תוכניות ועשו את מירב המאמצים על מנת למזער נזקים".

"אנחנו נשתף פעולה בצמצום ובחיסכון", אמר אורן, "תמריצים בהחלט יעזרו אבל אנחנו צריכים להיות אחרונים שהצעד הדרסטי יהיה רלוונטי לגביו. אני לא יכול להעלות על דעתי שבמפעלים ייפסק החשמל".

השר לנדאו אמר "אנו מותחים היום את יכולותיהן של המערכות עד הקצה, על מנת לספק לישראל את האנרגיה הדרושה לה. לשם עמידה במשימה, אנו זקוקים לשיתוף פעולה של כל גורמי המשק - הממשלה, התעשייה, והציבור".

באשר לאספקת הגז הטבעי לתעשייה, אמר לנדאו: "קיבולת צינור הגז, במצבה כיום, מאפשרת אספקה מצומצמת בלבד. הנחיתי את הגורמים המקצועיים במשרדי להציג לי במהירות ובהקדם האפשרי תוכנית להגדלת אספקת הגז הטבעי ממאגר 'תמר', ולתעדוף ומיצוי הכמות המקסימאלית מהמאגר, ביחד עם הגז המיובא (גט"ן). בכוונתנו לדאוג לכך שליצרני החשמל הפרטיים ולצרכני התעשייה, קטנים כגדולים, יימצא פתרון לאספקת גז טבעי".

אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים אמר כי "בחודשים האחרונים התרענו על כך שקיים חשש גדול שלאור מגבלת צינור ההולכה, מפעלי התעשייה שצפויים להתחבר למערכת הגז הטבעי מ-2013 ואילך, ימצאו את עצמם למעשה ללא גז, לאור העובדה שכל הקיבולת נתפסה כבר ע"י צרכנים גדולים. משמעות הדבר תהיה חמורה מאוד על אותם צרכנים – פגיעה בכושר התחרות שלהם, בשרידותם, ביכולתם להתמודד עם דרישות הגנת הסביבה".

"אנו מברכים על העבודה שהממשלה, בהובלת משרד האנרגיה ורשות הגז, עושה בעניין הזה, למציאת פתרונות שיאפשרו זמינות גז לתעשייה ואנו קוראים לממשלה לפרסם בהקדם האפשרי את ההסדרה לעיון הציבור, וכשיתפרסם השימוע הפורמלי, נלמד את ההצעה ונתייחס בהתאם".