בניזרי לאחר שחרורו
בניזרי לאחר שחרורופלאש 90

השר והאסיר לשעבר, שלמה בניזרי (ש"ס), אמר היום (שני) בתכנית הבוקר של ערוץ 10 כי אם היה נולד חרדי לא היה מתגייס. "אם הייתי יושב ולומד תורה כל היום, כמו היום, לא הייתי מתגייס לצבא", הכריז.

"אני מאמין שכוח לימוד התורה מגן על עם ישראל", הוסיף השר לשעבר שהורשע בשנת 2008 בקבלת שוחד והפרת אמונים. "מי שלומד תורה לא צריך להתגייס, כי הוא שווה ל- F16".

בניזרי נולד למשפחה חילונית, שירת בחיל המודיעין ואף השתתף במלחמת לבנון הראשונה. "כשהייתי חילוני גם חשבתי שאפשר לנצח את האויב כשיש לך טיל או רובה ביד", אמר. "עולם המושגים שלי השתנה היום והתעדכן על פי עולם המושגים היהודי במשך 3000 שנה".

עם זאת, בניזרי תומך בגיוסו של מי שאינו לומד תורה. "מי שלא לומד תורה, בכל גיל, עמדת הרב יוסף וכל הרבנים שהוא צריך לשרת בצבא. אם הוא לא יכול לתרום לישראל רוחנית - שיתגייס".

"מאות אלפי חרדים עשו צבא, חוזרים בתשובה או במסגרות חרדיות שונות", הוסיף איש ש"ס לשעבר. "מישהו מטעה בכוונה שחרדים לא עושים צבא. 30% מהחרדים מתגייסים בשלב מסוים".

בניזרי לא נשמע אופטימי לגבי סיכויי המהלך של שוויון בנטל. "אי אפשר לשנות אותנו בגלל שאתם חושבים אחרת. אנחנו נמשיך בדרכנו. העולם החרדי היום הרבה יותר פתוח להיכנס לצבא למסגרות מתאימות. אם תנסו לעשות את זה בכפייה, זה רק יגביר את לחץ הרבנים להתנגד".