המרכז האוניברסיטאי באריאל
המרכז האוניברסיטאי באריאלדוברות המרכז

אנשי תעשייה וחוקרים בכירים במוסדות להשכלה גבוהה ברחבי הארץ פנו במכתב לראש הממשלה נתניה ו בבקשה לקדם את הפיכת המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה.

החותמים, חוקרים בכירים ותעשיינים בולטים, מציינים כי "כאנשי תעשייה הקולטים לשורותיהם מזה שנים את בוגרי המרכז האוניברסיטאי אריאל, אנו יכולים להעיד כי המדובר בבוגרים מוכשרים, המצוידים בידע, רמה אקדמאית גבוהה וכלים מתקדמים ההופכים את תרומתם לתעשיות האזרחיות והביטחוניות במדינת ישראל למשמעותית וחיונית".

"כאנשי מחקר ואקדמיה המכירים את הפעילות המחקרית של המרכז האוניברסיטאי אריאל וכן את הסגל הבכיר העומד בראשו, אנו יכולים להעיד כי מדובר באנשי מחקר מהשורה הראשונה, הנהנים ממוניטין מצוינים בארץ ובחו"ל. המחקרים הנערכים באריאל מתבצעים פעמים רבות בשיתוף מוסדות אקדמאיים עמיתים מובילים בחו"ל, עובדה המשתקפת גם בהיקפם ואיכותם של הפרסומים האקדמיים מטעמו", מוסיפים החותמים.

לדבריהם, "כאנשי תעשייה וכאנשי מחקר ואקדמיה אנו עדים לתופעה המסוכנת של בריחת מוחות ממדינת ישראל. מנתונים שפרסם משרד הקליטה עולה כי חוקר/ת ישראלי שלא שב לפעול בישראל בתוך חמש שנים מיום עזיבתו את המדינה, סבירות גבוהה כי לא ישוב לחקור במסגרת מוסד אקדמי במדינת ישראל לעולם".

החותמים לא מתעלמים מקולות ההתנגדות, אך מציינים כי "בדומה לוויכוח הער שאפיין את הקמתה של כל אוניברסיטה חדשה בישראל, אנו ערים גם לדעותיהם של המבקשים מטעמים תקציביים ואחרים למנוע את הקמת אוניברסיטת אריאל. דעתנו בעניין זה ברורה: מוסד, שהוכיח כי הוא עומד בכל הדרישות המחמירות שהציבה המועצה להשכלה גבוהה עצמה, ראוי שיצטרף לשורה המכובדת של האוניברסיטאות בישראל. בכך, יתחזק מערך ההשכלה הגבוהה בישראל במוסד מעולה אשר ימשיך ויתרום למחקר, לתעשיה, ולחוסנו של המשק הישראלי כולו".

בין החתומים ניתן למצוא את נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר, שרגא ברוש, את יהודה זיסאפל, נשיא קבוצת "רד בינת", אנשי אקדמיה מכל האוניברסיטאות בישראל, חוקרים, בנקאים ואישים מובילים נוספים.