כסף מנופח בסטרואידים
כסף מנופח בסטרואידיםרשות המיסים

המשא ומתן שהתקיים בין משרד האוצר, להנהלת התעשייה הצבאית (תעש), ההסתדרות והעובדים, בנוגע להפרטת החברה, נקלע למשבר.

העובדים הקשיחו את עמדותיהם בעקבות מחלוקת על שינוי המבנה הארגוני של תעש. המחלוקת הראשונה בין הצדדים היא על הקמת מערך מכירות ושיווק אחידים לכלל חטיבות הייצור והפיתוח שלה. במסגרת ההתייעלות, חלק מהעובדים במערכי השיווק והמכירות הקיימים יכנסו לתכנית של פרישה מרצון בתוך קבוצה של כ-950 עובדים שכבר סוכם לגביהם שאינם נחוצים לפעילות השוטפת של החברה. כל אחד מקבוצת עובדים זו יקבל עם פרישתו פיצוי בהיקף של כמיליון שקל.

לטענת ועד העובדים, מדובר בשינוי ארגוני מהותי וקיצוני שמובילים משרד האוצר והנהלת תעש, וזאת באופן ובהיקף שלא נדון בעבר עם העובדים.

מחלוקת שנייה היא לגבי העברה עתידית של פעילות תעש לנגב, ממתחם החברה שברמת השרון. העובדים טוענים כי סירובם להעתקת המפעל מגיע בשל התנגדות האוצר והנהלת תעש כי במקרה שלא תושג הפרטה, לעובדי החברה לא תעמוד רשת ביטחון וכך - הם לא יקבלו פיצויים ראויים במקרה שיסרבו לעבור דרומה.

יו"ר ועד העובדים, איציק יהודה, אמר היום כי "מענישים אותנו על כך שאנחנו מתעקשים על זכויותינו. פקידי האוצר, בגיבוי הנהלת תעש מנסים לגזול את אדמת החברה ששווה 30 מיליארד שקל מבלי להבטיח לעובדים תעסוקה ורשת ביטחון. האינטרס של ראשי האוצר הוא לדאוג לקרקע זמינה עבור המיליארדים של מדינת ישראל, גם אם זה בא על חשבון פרנסתם של אלפי משפחות שיאלצו להישאר ללא עבודה ובחשש קיומי לגורלם".

"אנו דורשים מראש הממשלה להתערב ולהבטיח את תשלום המשכורות לעובדים ולא להפוך את עובדי תעש לבני ערובה של פקידי האוצר המנסים לגזול באלימות את זכויות העובדים".

ממשרד האוצר נמסר אחר הצהריים כי "בשנים האחרונות קיבלה תעש וממשיכה לקבל סיוע מהמדינה אשר נאמד בלמעלה ממיליארד

וחצי ש"ח לצורך תשלום משכורות".

"בד בבד, מתגבש ההסכם עם עובדי תעש אשר נמצא כבר בשלבי סיום, במסגרתו יקבלו העובדים תוספות שכר של כ - 18% ותנאי פרישה שעלותם כמיליון ש"ח לעובד. למרות ההטבות המופלגות עליהן סוכם , בוחרים העובדים להמשיך ולעכב את מימוש

ההסכם שמתגבש".

באוצר הוסיפו כי "העובדים הם הגורם היחידי שכרגע מעכב את חתימת ההסכם, תוך שימוש בתרגילים מניפולטיביים, מתוך מחשבה כי המדינה תמשיך להחיות את תעש לעד על חשבון משלם המיסים  וכי הם אינם נדרשים לצעדים מבנים וארגוניים".