MeeGo קמה לתחייה כ-jolla
MeeGo קמה לתחייה כ-jollajolla

חברת הזנק שמבוססת על עובדי נוקיה מחזירה את מערכת ההפעלה MeeGo לתמונה.

מערכת ההפעלה שפותחה על ידי אינטל ונוקיה במקור כדי לשמש טלפונים חכמים ומחשבי נטבוק, שימשה בסופו של דבר מכשיר אחד בלבד: N9. למרות שהטלפון זכה לשבחים, הרבה בזכות מערכת ההפעלה שלו, זמן קצר לאחר מכן החליטה נוקיה לאמץ באופן מוחלט את Windows Phone של מיקרוסופט. MeeGo נעלמה מהשטח עד לימים האחרונים ממש.

החברה החדשה נקראת jolla. בראשה עומד מארק דילון, שנושא בתואר מנהל תפעול ראשי. דילון עבד בנוקיה במשך 11 שנים ובתפקידו האחרון שימש כמהנדס בכיר של מערכת MeeGo.

אנשי החברה פעילים מאוד בטוויטר בימי האחרונים ומשחררים הצהרות שונות. "אנחנו ממשיכים עם MeeGoבקוד פתוח ויש לנו נכסים נוספים כדי להכין מוצרים". כמו כן הם הבהירו שלא צפוי שיתוף פעולה עם נוקיה, כך שמי שרכש את N9לא יזכה לשדרוג רשמי.

בינתיים החברה גם לא מספקת פרטים מלאים, אבל הכיוון שלה ברור: ייצור טלפונים שמבוססים על מערכת ההפעלה הזו.

ההצטרפות של MeeGo, המבוססת על לינוקס, לשוק מערכות ההפעלה לטלפונים וטאבלטים מגיעה זמן קצר לאחר הכרזה דומה של מוזילה. הארגון חזר ואישר את כוונתו ליצור מערכת הפעלה שתהיה מבוססת על הדפדפן פיירפוקס. מכך עולה ששוק מערכות ההפעלה לתחום רק הולך ומתרחב, כשיש להזכיר שגם בלקברי אמורה להשיק ברבעון הראשון של 2013 גרסה חדשה ומשופרת מאוד של מערכת ההפעלה שלה, שתקרא BlackBerry 10.