הגשת דו"ח ועדת לוי
הגשת דו"ח ועדת לויפלאש 90

עו"ד יהודה שמעון שמייצג את המאחז חוות גלעד בסוגיות משפטיות רבות, מעריך בערוץ 7 כי דו"ח המאחזים החדש, לא יחייב את רודפי ההתיישבות במינהל האזרחי ובפרקליטות.

"אני לא תולה תקווה שהמערכת המשפטית פוליטית תאמץ את הדו"ח הזה, בטח לא כפי שהיא אימצה בחיבוק חם, את דו"ח טליה ששון", אומר שמעון.

לדבריו, המשפטנים במינהל האזרחי ובפרקליטות ימשיכו לרדוף את ההתיישבות כפי שנהגו לעשות עד כה, "הדו"ח הזה, מציג את ערוותם של המשפטנים ששולטים ביד רמה ביו"ש, ושל אלה שמתנכלים למאחזים ואני מתכוון למשפטנים של המנהל האזרחי, של פיקוד מרכז שממשיכים גם היום לקבוע את המדיניות. גם אם הפוליטיקאים יאמצו את הדו"ח, היועמ"ש של המנהל האזרחי ואנשי הפרקליטות ימשיכו לנהל את המדינה".

עו"ד שמעון מקווה שהלקח המהותי שילמד מדו"ח השופט לוי יהיה, שערעור על זכויות קניין של מתיישבים ביו"ש צריך לידון בבתי משפט ולא בבג"ץ.

"כמו שסכסוך קרקעות בכפר סבא נדון בבתי משפט והוא לא קשור למדינה או לפרקליטות המדינה כך גם צריך להיות ביהודה ושומרון. במאבק שלי בייצוג המאחזים מול ערבים תמיד ניצחתי, כל עוד זה נידון בבתי משפט ולא בבג"ץ.  לצערי משום מה כשזה מגיע לבג"ץ אנחנו מוצאים את עצמנו פעם אחר פעם מתמודדים לא רק מול הערבים אלא גם מול המדינה שתומכת בערבים, זו שיטה פסולה", מוסיף שמעון.