כינרת גליל
כינרת גלילצילום: פלאש 90

המשרד לפיתוח הנגב והגליל בשיתוף עם משרד הבינוי והשיכון, מוביל תוכנית לסיוע ותמיכה בגרעינים התיישבות עירוניים, שחלקם יהוו את הבסיס לישובים חדשים שיקומו בשנים הקרובות.

במסגרת תוכנית זו ניתנת תמיכה לכארבעים גרעיני התיישבות עירוניים בנגב ובגליל בתקציב כולל של כעשרה מליון שקלים.

גרעיני התיישבות הם קבוצות צעירים, יוצאי צבא ושירות לאומי, שהתגבשו במטרה לפתח את הנגב והגליל. מרבית הגרעינים מתיישבים בערי הפריפריה במטרה ציונית לשנות סדר יום ומציאות, להיטמע ולתמוך בקהילה המקומית. גרעינים אלו זכו להצלחה גדולה ולאחרונה פנו נציגים משכונת התקווה למנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל בבקשה ללמוד מודל זה וליישמו בדרום העיר תל אביב.

בכנס שהתקיים אתמול (רביעי) בנושא גרעיני ההתיישבות ציינה מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אורנה הוזמן בכור כי בימים אלו מייצר המשרד פתרונות דיור לישובים מזדקנים וכאלו אשר לא יכולים להציע דיור להשכרה או למכירה.

הוזמן אמרה כי "בישובים אלו, הקצנו מבינים יבילים ובכל ייצרנו פתרונות דיורים זמינים וזולים עבור הצעירים. גם בנגב ובגליל ישנה בעיה קשה במציאת מקומות דיור, ומתוך כך כחלק מתוכנית כוללת לחיזוק ההתיישבות בפריפריה, ניתן תקציב עבור מבנים יבילים לגרעינים לקראת מעבר לדיור קבע".

"בדימונה הצבנו כ-25 מבנים יבילים לגרעין בוגרי אילים ובני מקום ובירוחם כ-15 מבנים יבילים. תרומתם של גרעיני ההתיישבות לשכונות בערים היא עצומה. מדובר בצעירים שמתוך אידיאולוגיה בחרו לעבור לנגב ולגליל, לשנות סדר יום ולהוות את דור ההמשך של הישובים".