מצנן. אטיאס
מצנן. אטיאספלאש 90

שר הבינוי והשיכון, ח"כ אריאל אטיאס, השתתף היום (חמישי) בכנס אילת של מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עו"ד.

במהלך נאומו אמר אטיאס, "אני חושב שהחברה החרדית עוברת תהליכים עמוקים של שינוי, תהליכים תת קרקעיים. כחרדי מבטן ולידה, שגדל ולמד בבני ברק, אני מכיר את כל הנימים בחברה החרדית והיא עוברת תהליכם מאוד עמוקים ומשמעותיים".

"בין היתר היא גודלת ומכפילה את עצמה בכל 15 שנה והיא מבינה שהיא צריכה לעשות את השינויים הנדרשים החל מהשתלבות בחברה דרך יציאה לעבודה וגם עניין הצבא, השוויון בנטל".

"זה לא מילים בעלמא", הדגיש אטיאס, "זה נתמך במספרים. יש גידול של 6 אחוזים ביציאת חרדים לעבודה, הגבוהה ביותר שהיה מקום המדינה,  בלי שום כפייה ובלי שום חוקים ובלי סנקציות. בשנה שעברה התגייסו 2,400 חרדים לצבא ולשירות אזרחי - שוב, בלי חוקים ובלי סנקציות ועונשים".

אטיאס ציין כי אינו חושב שצריך להשאיר את חוק טל הקודם, כי הוא בוטל, "אבל, הפער בין היומרה להגיד כשאנחנו רוצים לגייס 80% מהחרדים, כשמגזר הכללי הגיוס עומד על 74% לפי נתוני אכ"א, זה לא מישהו שרוצה באמת לגייס חרדים, זה מישהו שרוצה לגייס לעצמו הון פוליטי"

"מי שעומד על זה שיהיה דווקא 80 אחוז גיוס וכל דבר פחות מזה לא מעניין, זה אחד שהלא רוצה להתקדם. אני חושב, שתסכימו איתי שעדיף מעט פחות בהסכמה מאשר רבות ללא הסכמה בכלל. אם רוצים להגדיל את השוויון בנטל צריך לעשות את זה בהדברות ובמקסימום הסכמה, אבל אין לעלות על צמרות העצים. לא היה דבר אחד, מכל ההצעות שהוצעו ע"י ח"כ פלסנר או מופז, הסכימו להם ואמרו סוגרים את כל הסיכומים".