טיול שכונת האולפנה
טיול שכונת האולפנהדוברות שכונת האולפנה

33 המשפחות שגורשו מבתיהם בשכונת האולפנה בבית אל, יצאו אתמול (רביעי) לטיול בצפון הארץ, ביוזמת מפלגת "האיחוד הלאומי".

מיד לאחר תפילת ותיקין עלו התושבים לארבעת האוטובוסים שהועמדו לרשותם ע"י ארגון "משקפת". התושבים לבשו חולצות, עליהן נדפס תרשים של שכונת האולפנה והכיתובים: "שכונת האולפנה – עוד נשוב" ו"גורשתי מביתי". על דפנות האוטובוסים ניתלו יריעות עליהן נדפס "האיחוד הלאומי עם תושבי שכונת האולפנה".

התושבים התחילו את הטיול בארוחת בוקר בקיבוץ עין הנצי"ב שאירח את התושבים בחדר האוכל של הקיבוץ. לאחר מכן המשיכו התושבים לחוף כינר שבמזרח הכנרת באדיבותה של הנהלת האתר. מנכ"ל מלון וחוף כינר, אחיקם רמות, בירך את התושבים ואמר "עוד ינטעו מחדש הבתים בארץ ישראל".

יוצאים לטיול. שכונת האולפנה

משם המשיכו התושבים לארוחת צהרים במסעדה בעמק החולה ולאחר תפילת מנחה מילאו את מתחם אגמון החולה בנסיעה ברכבי שטח בליווי מדריכים שסיפרו לתושבים על השמורה הייחודית.

לארוחת הערב אכלו תושבי שכונת האולפנה את הכריכים שהוכנו על ידי מדרשת קשת ברמת הגולן ולאחר תפילת ערבית יצאו בחזרה לבתיהם בבית אל.

מנכ"ל האיחוד הלאומי נחי איל מסר לערוץ 7, "אנו מודים לד' על ההזדמנות שניתנה לנו לסייע ולו רק במקצת לקהילה החשובה של שכונת האולפנה להתגבר על הקושי והמכאוב ולהמשיך במסירות נפש ביישוב הארץ. נשתדל להמשיך ללוות ולשתף פעולה בהגשמת יעדים אלה".

בהודעה משותפת של יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ יעקב כ"ץ כצל'ה וח"כ אורי אריאל נמסר כי "ישנה הסכמה לאומית על כך שדמותם של תושבי שכונת האולפנה היוותה לאורך כל המאבק אות ומופת לאומה כולה באצילותם וברוחם הגדולה".

"מדובר בקהילה קדושה שמהווה מודל לעם שלם, אהבת התורה, העם והארץ מה היא. אשרי העם שב"ה משופע בקהילות שכמותם. בשל העובדה שדרכם דרכה של תורה היא, אין כל רוח שבעולם שתשבור את חוסנם. האיחוד הלאומי מצדיע לאנשי התורה והמעשה הגרים בשני חלקי השכונה, אלו המגורשים ואלו הנותרים".