חוקה דתית?
חוקה דתית?רויטרס

נוסח החוקה שתובא להצבעה במשאל עם עומד במוקד מחלוקת חריפה שהתגלעה בין האחים המוסלמים לבין התנועה הסלפית, שני הכוחות האסלאמיים הגדולים במצרים, אשר יחדיו בכ-70 אחוזים מהמושבים בבית הנבחרים.

התנועה הסלפית דרשה להוסיף לחוקה כי "האסלאם הוא דת המדינה, השפה הערבית היא השפה הרשמית ועקרונות השריעה האסלאמית הם המקור הראשי לחקיקה", וכן את משפט הביאור, "על המחוקק להסתמך על ארבע האסכולות האסלאמית בניסוח החוקים". לחילופין הציעה התנועה הסלפית להשמיט את המילה "עקרונות" מהמשפט.

יונס מח'יון, חבר הוועדה העליונה של מפלגת אל-נור, מפלגת החזית של התנועה הסלפית, מתח בעניין זה ביקורת על שיח' אל-אזהר, דר' אחמד אל-טייב, שהביע התנגדות לשינוי נוסח המשפט בחוקה המדבר על "עקרונות האסלאם" כמקור ראשי לחקיקה.

גורמים בכירים במפלגה הזהירו, כי אם לא יחול שינוי בנוסח החוקה הם יורו לתומכיהם להצביע נגד אישורה במשאל העם. האחים המוסלמים טוענים, כי הנוסח המוצע מובן דיו והוא מחיל את עקרונות השריעה על כל החוקה, ולכן אין צורך בשינוי או בתוספת.

לפני מספר שבועות פנה אחד ממנהיגי התנועה הסלפית בבחריין בקשה לנשיאה החדש של מצרים, מוחמד מורסי, ללכת בדרכו של המצביא המוסלמי עומר בן אל-עאס, בן תקופתו של הנביא מוחמד, להרוס את הפירמידות וכל פסל המבטא את הכפירה.