ברית מילה.
ברית מילה.פלאש 90

דוברה של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הבטיח לקהילה היהודית ולקהילה המוסלמית בגרמניה בשבוע שעבר, שיהיו חופשיות להמשיך ולבצע ברית מילה לתינוקות וילדים, כך מדווח "הארץ".

ההבטחה מגיעה בעקבות צו של בית המשפט בעיר קלן בגרמניה, אשר קבע כי מילה בילדים אסורה בגרמניה, ואשר עורר דאגה רבה בקרב בני הדתות הלא נוצריות בסוגיית חופש הדת במדינה.

ממשלת גרמניה הודיעה, כי בכוונתה למצוא בדחיפות דרך אשר תעקוף את האיסור שקבע בית המשפט בקלן, ואשר תאפשר ליהודים ולמוסלמים למול את ילדיהם ללא חשש כי יענשו.

"לכל חברי הממשלה ברור לגמרי שאנו רוצים פעילות דתית יהודית ומוסלמית בגרמניה", אמר דוברה של מרקל, סטפן זייברט. "יש לאפשר לערוך טקסי המילה במדינה בלי להסתכן בעונש, כל עוד הדבר מבוצע בצורה אחראית".

נזכיר כי ארגונים יהודיים ומוסלמיים באירופה יצאו במתקפה משותפת על פסיקת בית המשפט בגרמניה בחודש שעבר, בה נקבע כי ברית המילה אינה חוקית.

"על גרמניה והאיחוד האירופי לתקן את החוקות העליונות שלהם, ולאפשר לאזרחיהם לקיים טקסי ברית מילה, ולהתיר את חופש הדת ללא הערמת קשיים או פסיקה מזדמנת של שופט כזה או אחר", נאמר בקריאה המשותפת שפרסמו הארגונים.

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין, קרא לממשלות אירופה "לוודא שאזרחיהם הדואגים לזכויות החיות והצמחים יפגינו יותר סובלנות כלפי עשרות מיליוני אנשים דתיים באירופה שמבקשים לחיות בחופש דת מלא".