גישרו על הפער? מופז ונתניהו
גישרו על הפער? מופז ונתניהופלאש 90

ראש הממשלה נתניהו מאוכזב מהקשר הקואליציוני עם 'קדימה' ובכוונתו להודיע על הקדמת הבחירות לינואר הקרוב. כך מדווח הבוקר ערוץ 2 בהסתמך על דברים שאמר נתניהו למקורביו.

על פי הדיווח, הכשל הקואליציוני במציאת מתווה חלופי לחוק טל הביא את נתניהו למחשבה מחודשת על הקשר עם 'קדימה' בעיקר לנוכח המגעים הצפויים בעתיד סביב חוק התקציב.

נזכיר כי פיצוץ המגעים בין השר יעלון לחבר הכנסת פלסנר הוביל לשורת האשמות מצד בכירי הליכוד לעבר 'קדימה' וטענות ולפיהן כל קיומן של המגעים לא נועד אלא להוביל לפיצוץ תמוה זה של המפגשים. הוזכרו הסכמות קודמות שבוטלו על ידי חבר הכנסת פלסנר, הקצנה חריפה בעמדות קודמות של פלסנר ובמקביל איזכור של הצעת חוק פשרנית בהרבה מעמדותיה החדשות של 'קדימה', ועליה חתומים אנשי 'קדימה' עצמם.

בעקבות נתונים אלה שב השר יעלון וקבע כי אם 'קדימה' רואה כיעד את המאבק עד חורמה עם החברה החרדית הרי שהליכוד אינו נמצא במקום זה. פרשנים לא מעטים בתוך הזירה הפוליטית ומחוצה לה העלו סברות ולפיהן כל הקשר הקואליציוני בין 'קדימה' ל'ליכוד' לא נועד אלא להוות עבור קדימה פלטפורמה להצגת אג'נדה בבחירות הבאות ולהציל את מעמדה הקורס בחברה הישראלית.

החשש בסביבת ראש הממשלה הוא שב'קדימה' אין כוונה רצינית לשיתוף פעולה אלא אך ורק חידוד המחלוקות בין המפלגות, וככל הנראה זו הסיבה להחלטת נתניהו לבחון אפשרות להקדמה מחודשת של הבחירות, הקדמה עליה יודיע בראשית מושב הכנסת הבא.