כבאים לוחמי אש שריפה
כבאים לוחמי אש שריפההלל מאיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ הציגו היום את הרפורמה במערך הכיבוי.

במסגרת הרפורמה יוקם מערך כבאות והצלה ארצי שיחליף את שירותי הכיבוי המקומיים ברשויות המקומיות ותקציב מערך הכיבוי יוגדל למיליארד ש"ח.

המתווה התקציבי לביצוע הרפורמה גובש על ידי מנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר, ולפיו יוגדל בסיס תקציב מערך הכיבוי, העומד כיום על 700 מיליון ש"ח בסכום מצטבר של 300 מיליון ש"ח על פני שש השנים הקרובות, מתוכם מאה מיליון ש"ח כבר בשנת התקציב הקרובה 2013.

ועדת הפנים של הכנסת צפויה לאשר את הרפורמה היום לקראת הבאתה לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת ביום שני הבא.

ראש הממשלה נתניהו הודה לשרים שטייניץ ואהרונוביץ, לסגן שר האוצר יצחק כהן, ליו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ אמנון כהן, למנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר ולנציב כבאות והצלה ארצי רב-טפסר שחר איילון על המאמץ המשותף שהביא לגיבוש הרפורמה.

נתניהו אמר, כי "אני רוצה להודות ללוחמי האש ולמפקדם שחר איילון הנלחמים בחום ובקו האש. המלחמה הזאת בשריפות היא אפקטיבית ורואים את התוצאות. אנחנו מביאים בפעם הראשונה אחרי עשרים שנה מערך כיבוי ארצי עם מפקד אחד ושתי זרועות - זרוע קרקעית ששודרגה, זרוע אווירית שנבנתה. חלק מהשינויים הללו כבר נכנסו לפעולה ומה שראינו עד היום, למעלה מ-200 שריפות שכובו מאז אותה שריפת כרמל שלא התפתחו לשריפות ענק זו תוצאה של השדרוג שנעשה".

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ אמר: " אנחנו ביום היסטורי ונמצאים במקום אחר לחלוטין מהמקום בו היינו לפני שנה וחצי. יש פה מהפך אדיר. ראינו את התוצאות גם אתמול בכיבוי, עם המטוסים האוויריים שעשו את השינוי הדרמטי וגם באלפי הגיחות שהיו. אנחנו נכנסים לעידן חדש ואני מקווה שביום שני הקרוב יהיה לנו חוק שאנחנו כולנו נתברך בו".

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, הוסיף כי "מדינת ישראל מחכה לרפורמה במערך הכבאות 20 שנה, רפורמה שהופכת את זה למערך כבאות אחד ארצי, עם פיקוד אחד, עם יכולת של הנעה ממקום למקום, של שיקולים מרחביים, של יעילות כלל ארצית. הרפורמה גם צריכה מימון והתקציב הזה שאנחנו מדברים עליו היום הולך ישירות למימון הרפורמה ומבטיח שיפור אמיתי במערך הכבאות".

נציב כבאות והצלה ארצי שחר איילון אמר: ”זהו תהליך היסטורי ורגע היסטורי. עכשיו עבורי מתחילה העבודה להקמת מערך הכבאות. אני רוצה להודות לכולם על העבודה המאומצת שמוציאה את הרפורמה לדרך".