צלמת מצלמה
צלמת מצלמהצילום: פלאש 90

'נשים בכתום' הוא שמו של מיזם חדש שהגה ועד מתיישבי בנימין. נשים מישובי בנימין מתגייסות לתעד בצילום ובכתיבה את הווי חייהן הפשוט והיומיומי, ולהעלות לרשתות החברתיות.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם חגית ללום, מרכזת הפרויקט, המגייסת בימים אלה עוד ועוד נשים למיזם האינטרנטי.

"אנחנו תנועת נשים שהחליטה להצטרף להסברה ברשתות החברתיות, שם עם ישראל נמצא וזו הדרך להגיע אליהם בצורה חיובית", אומרת ללום ומוסיפה להסביר כי המיקוד בנשים דווקא הוא מתוך היות הנשים מטבען מחוברות להוויות היומיום באופן רציף יותר, ובאפשרותן להציג את החיים הפשוטים והיפים שבישובי יהודה ושומרון מבלי להתמקד "באבנים ובקבוקי תבערה", כפי שההתיישבות מצטיירת בתקשורת.

לדבריה חשיבות מיוחדת יש להעלאת המודעות להווי היומיומי בישובים לנוכח חששות ופחדים של קרובי משפחה וחברים להגיע למקומות אלה משום אותה חשיפה תקשורתית של הקשיים הביטחוניים המלווים את ההתיישבות. "אנחנו רוצות לשדר שהחיים כאן לא פחות טובים מאשר בתל אביב, ואפילו יותר טובים. יש כאן אויר נקי, בריזה נהדרת...".

יתרונו של המיזם הוא בכך שאינו נזקק למכשור מיוחד והתגייסות מאורגנת אלא "בסמרטפון פשוט או בכל סלולארי ניתן לצלם צבי שרץ בדרך, חיוך של מוכר בחנות, ילדים בגן. אלו החיים האמיתיים והיפים שלנו, ולהעביר הלאה".

ההתחברות לקבוצת 'נשים בכתום' נעשית דרך עמוד הפייסבוק בשם זה, ולדבריה של ללום מדי יום מצטרפות ליוזמה עוד ועוד נשים. עוד היא מזכירה את דף הפייסבוק 'בנימין בלב', שם ניתן למצוא במרוכז את הפרטים אודות המיזם.

בהמשך בכוונת היוזמות לשלב גם כתבות קטנות סביב הווי היומיום בישובים כהופעה, חגיגות יום הולדת לישוב ועוד. בעתיד היעד הוא לייצר חבירה של נשות ההתארגנות למקבילותיהן מחוץ למועצת בנימין, גם באזור השומרון, דרום הר חברון וגוש עציון ולהרחיב את הפעילות.

לדבריה של ללום כיום קיימת רתיעה מסוימת לנשים מזירות הרשתות החברתיות, אך ככל שתתווספנה נשים שתשתתפנה במיזם מעין זה תחושתן של אחרות בזירה זו תהיה טובה יותר ותאפשר מעורבות רבה וגדולה יותר בעתיד.

ללום מוסיפה ומספרת כי גם בעולם התקשורתי העכשווי ההתעניינות במיזם ה"רגוע" הזה גדולה ורבים משאר חלקי הארץ נכנסים ומתוודעים לתמונות היומיום בישובים. "יש הרבה אנשים בחולון, גבעתיים ובכל מקום אחר שרוצים להכיר, אבל בינתיים מרחוק. בהמשך הם גם יתקרבו".

תודה לכתבת ערוץ 7, אורנית עצר, על הסיוע בהכנת הכתבה.