אדמונד לוי
אדמונד לויצילום: פלאש 90

חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) החליט לקדם את עיגונו החוקי של דו"ח השופט אדמונד לוי גם מעבר לים. לאחר שתרגם את המסמך לאנגלית יצא לוושינגטון כדי להציג אותו בפני חברי קונגרס אמריקאי. לערוץ 7 הוא מספר על המהלך.

"קרה דבר בישראל ולא מתייחסים אליו", אומר דנון, "קוברים את דו"ח טליה ששון, וכעת צריך לדעת איך לפעול כדי לשנות את המצב בשטח".

לדבריו כדי לבצע את השינוי הזה יש למוסס את החשש מהתנגדות בינלאומית לדו"ח, ולשם כך הגה את יוזמתו להציג את הדברים בפני האמריקאים, עוד קודם שהממשלה עצמה החליטה לאמץ אותו כמסמך מחייב.

חבר הכנסת דנון מספר על תמיכה של חברי קונגרס אמריקאי, גם אם לא כולם אומרים את הדברים באותו אופן. "הם אומרים לנו שנחליט מה אנחנו רוצים והם יתמכו בנו. עכשיו, כשאנחנו מראים להם את הסימוכין המשפטיים לעמדה שלנו לא על ידי ימין או שמאל אלא על ידי צוות משפטי מכובד, הם שואלים למה לא אמרנו את כל זה קודם. הם אומרים 'תציגו ונתמוך'".

דנון מזכיר בדבריו כי אחד האיומים המשמעותיים ביותר המונחים לפתחו של ראש הממשלה במאמץ להניא אותו מלאמץ את הדו"ח הוא איום התגובות מחוץ, ואת האיום הזה הא מבקש לעקר במסעו הנוכחי לארצות הברית. "אני מבקש להוכיח שהמציאות אחרת. יש כאן תמיכה של עשרות חברי קונגרס ומועמדים לתפקידים בכירים בממשל".

"אני מציג את הדו"ח לנבחרים והתגובות תומכות בישראל. אחרי שנאמץ את הדו"ח גם המפלגה הרפובליקאית תאמץ אותו ואולי גם בית הנשיא. זה אולי נשמע רחוק, אבל צריך להתחיל בבית. יש לנו מיכה גדולה מאוד. לא צריך לפחד. צריך לקחת את הדו"ח הזה ולהפוך אותו למדיניות רשמית של ממשלת ישראל".

"מסע אדמונד לוי" של דנון בארה"ב