למה לא חוקרים? נתניהו וארד
למה לא חוקרים? נתניהו וארדפלאש 90

ראש המטה לביטחון לאומי ויועצו של ראש הממשלה לענייני ביטחון לאומי לשעבר, עוזי ארד, התייחס הבוקר (חמישי) לדברי ראש הממשלה, בנימין נתניהו לפיהם איראן אחראית לפיגוע אתמול בבולגריה.

"אנחנו פגענו בעימאד מורנייה, אנחנו הצד התוקף. איראן היא הצד המתגונן, והם יודעים להתגונן. אם ישראל תגיב בצורה כזו היא תיקח בחשבון שעל התגובה שלה תבוא תגובה. זאת הדינמיקה".

ארד אמר בראיון לגלי צה"ל כי "המחיר של אירוע כמו אתמול הוא לא רק בטרגדיה והאבדות אלא עכשיו כל התהודה הבינלאומית שמלווה את זה. אלו מחירים שלטוניים ואפשר לצמצם את המחירים האלה".

לדברי ארד, לישראל יוחסו בעבר פגיעות בגרעין האיראני ובחיזבאללה, והיא אף מודה באופן רשמי שיש לה אופציה צבאית - שהיא אינה פוסלת - להלום באיראן. "אל מול כל אלה, איראן אינה יכולה לעמוד שאננה, וטבעי שהיא או גרורותיה בחיזבאללה ינסו לבצע פעולות כאלה ולגבות מחיר מישראל. בכירי איראן אומרים בעצמם שתבאנה תגובות, מן הסתם, מן הסוג שהם כבר מנסים – כמו באסיה ומזרח אירופה". 

לדבריו, "על ישראל להמשיך את מאבקה, אך עליה לקחת בחשבון שיש השלכות וזה חלק מהדינאמיקה. לכן עליה לכלכל את מאבק, לצמצם את הסיכונים ולהיות ערוכה מודיעינית".

עוד אמר ארד כי "גם איראן וגם סוריה הן בנתיב של נסיגה. הצד היותר תוקף הוא הצד שמנסה לבלום את איראן ואת סוריה... ומי שאולי גם בבוא העת יטפל בבעיה הזאת שנקראת חיזבאללה".