הטלוויזיה בבולגריה שידרה היום (חמישי) סרטון חדש שמתעד את הרגעים הראשונים שאחרי הפיגוע בעיר בורגס, בו נרצחו שמונה בני אדם ובהם חמישה ישראלים.

בסרטון נראה האוטובוס כשהוא עולה בלהבות ואנשים מבוהלים מתבוננים בהלם.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, סיפר על הטיפול בפצועי הפיגוע עד להעלאתם למטוס חיל האוויר שנמצא בדרכו לישראל "לאחר פעילות שנמשכה כל הלילה, במסגרה העריכו צוותי מגן דוד אדום ורופאים מהמרכז הרפואי תל אביב את מצב הפצועים, תיאמו עם הצוותים הרפואיים המקומיים, וחברו לרופאי צה"ל וגורמי משרד הבריאות, בשעה 08:00 החל מבצע הורדת הפצועים לשיירת אמבולנסים ומיניבוסים שהמתינה בפתח בית החולים המרכזי בבורגס".

"צוותי מגן דוד בסיוע מתנדבי הצלב האדום הבולגרי, הורידו את הנפגעים בעזרת כסאות ייעודיים ומיטות אל הרכבים הממתינים, כשהם מתאמים את יעדי הפינוי עם הנפגעים ומשרד הבריאות בארץ. השיירה המרשימה של אמבולנסים ומיניבוסים, בלווי משטרתי צמוד עזבה את ביה"ח בדרכה לשדה התעופה בבורגס, לא לפני שהענקנו דגלון מד"א כאות הוקרה על שיתוף הפעולה והסיוע למנהל ביה"ח המקומי. בשעה זו הפצועים מועלים על מטוס צבאי שיטיס אותם לארץ, שם ימתינו להם כ-30 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מגן דוד אדום שיפנו את הפצועים לבתי החולים השונים ברחבי הארץ" הוסיף מנכ"ל מד"א.