אש בדמשק
אש בדמשקרויטרס

בין ההרוגים בפיצוץ הגדול אתמול בדמשק היה גם מפקד כח אלקודס האירני (השייך למשמרות המהפיכה) – כך טוענים כלי תקשורת ערביים.

כוח קודס  הוא שמם של הכוחות המיוחדים של משמרות המהפכה האיראניים, האחראיים בין השאר לכל המבצעים החשאיים מחוץ לגבולות איראן.

לפני 30 שנה, בשנת 1982 הגיעו כ-2,500 חיילי משמרות המהפכה לבקעת הלבנון כדי להקים מאחז בקרב האוכלוסייה השיעית. אף שחלק מהם הוחזרו לאיראן, כמחציתם (בין אלף לאלף וחמש מאות) נותרו בלבנון, התבססו בבעלבכ, והקימו תשתיות צבאיות במחנה שיח' עבדאללה שבבעלבכ ובמחנה זבדאני צפונית מערבית לדמשק, שמילאו תפקיד חשוב בהפעלת הארגון למשימות טרור. הכוח, שהתיישב בהמשך אף בביירות, בזחלה ובמשע'רה, תומך בחזבאללה במימון (100 מיליון דולר בשנה), אספקת ציוד לחימה איכותי,‏‏ הדרכה, אימונים, ואף אספקת מודיעין על ישראל.

אם הידיעה נכונה, ייתכן שהדבר מסביר את התוקפנות המילולית של נסראללה בנאומו אתמול.

על פי מידע שהגיע מרוסיה, אחד משומרי ראשו של בשאם בחתיאר הוא מבצע הפיגוע הגדול אתמול בצמרת הסורית.

המורדים ממשיכים לצבור הצלחות: חטיבה 61 ערקה באזור העיירה נוע. מחסני התחמושת נבזזו על ידי המורדים.

דיווחים נוספים מסוריה:  העיר מנבג' שבפרברי חאלב שוחררה במלואה. כל התושבים יצאו לרחובות לחגוג. עוד דווח כי המורדים בדמשק החלו ללבוש את מדי דויזית משמר הרפובליקה כדי לבלבל את היוצרות בצבא סוריה. עדי ראיה בדמשק אומרים כי תחנות המשטרה ננטשו והם ריקים מאדם.

רשת אל-ערביה דיווחה היום כי כוחות הביטחון הסורים מפגיזים אזורים במחוז קונייטרה הסמוך לרמת הגולן. במקביל מדווחת האופוזיציה כי צבא סוריה ממשיך להפגיז את שכונת אל-קאבון בדמשק.

בין היתר דווח כי 30 בתים בשכונה נהרסו כליל. האופוזיציה דיווחה עוד כי באזור סיידה זיינב - אחד מפרברי דמשק - מתנהלים עימותים קשים בין המורדים לבין צבא סוריה.

סוכנות הידיעות 'עמאן נט' דיווחה היום כי על פי עדי ראיה, צבא ירדן מזיז טנקים וציוד צבאי לעבר גבול סוריה. גם עירק מתגברת את כוחותיה על גבול סוריה.

עוד דווח כי כוחות גדולים של ארטלריה השייכים לצבא סוריה מתפרשים על גבול בצפון לבנון.