נאמן בצאתו מבית האבל
נאמן בצאתו מבית האבלצילום: שמואל בן ישי - סוכנות הידיעות "חדשות 24"

מצעד המנחמים לבית ברח' חנן 10 בירושלים לא פוסק.

היום (ראשון), בשעות אחר הצהריים, הגיעו שר המשפטים יעקב נאמן ויו"ר הכנסת ח"כ ראובן (רובי) ריבלין להביע תנחומיהם על לכתו של הרב אלישיב.

במהלך ביקור התנחומים אמר יו"ר הכנסת, כי "העם היהודי איבד את אחד המנהיגים התורניים הגדולים במאה האחרונה, שהשפיע רבות על מדינת ישראל ועל יחסיה עם הציבור החרדי".

ריבלין סיפר לנוכחים כי "חמיו של הרב אלישיב, הרב אריה לוין ז"ל,  סידר את החופה והקידושין שלי. הכרתי היטב את משפחת הרב אריה לוין".

לדבריו, "הייתי נוהג להגיע לביתו של הרב אלישיב עם הרב אברהם רביץ ז"ל. אני זוכר שתמיד הרב התעניין ושאל שאלות לא רק בנושאים פוליטיים, אלא גם בנושאים שעומדים על סדר היום הכללי של הציבור בישראל".

במהלך ביקורו התייחס ריבלין גם לסוגיית חוק טל ואמר, "נועצתי ברב אלישיב בתקופת חקיקת חוק טל הראשון, וגישתו הייתה גישה שחתרה להסכמה ולפתרון הסוגיה בדרכי שלום. הוא חזר ואמר: הסכמה, הסכמה, הסכמה. הרב אלישיב התאכזב כאשר לא הושגה הסכמה על חוק טל הראשון". ביחס להתפתחויות בימים האחרונים הוסיף ריבלין, כי "דרושה מנהיגות. חייבים למצוא פתרון שיאפשר לנו לחיות בשלום. אנחנו עם אחד".

לאחר צאתם מבית האבלים נתקל שר המשפטים בחוויה לא נעימה בעליל: אלמונים ניקבו את אחד מגלגלי רכבו. המשטרה שהוזעקה למקום פתחה בחקירה.