הרס בנגוהות
הרס בנגוהותנשים בירוק

כוחות משטרה הרסו הבוקר (שני) ארבעה מבנים בשכונת הכרם בישוב נגוהות שבהר חברון.

המשטרה עצרה ילד בן 12 בגין הפרת צו והכשלת שוטר והוא יובא לחקירה במשטרת חברון. במהלך המרדף אחר הקטין נפצע שוטר יס"מ ברגלו. 

תושב נגוהות, אסף פריד סיפר לערוץ 7 כי מדובר בהריסה חוזרת להריסה שבוצעה לפני שנתיים במקום, "סמוך לשעה תשע בבוקר הגיעו כוחות גדולים של משטרה, יס"מ ומנהל אזרחי עם שני שופלים ופועלים ערבים. לשכונת בית הכרם שבנגוהות. הכוחות הגדולים הרסו ארבעה מבנים - קראוון מאוכלס ששימש כמשרד, מבנה עץ מאוכלס ששימש למגורי ארבעה רווקים שני מבני עץ שאכלסו בעלי חיים: לול ודיר".

לדבריו, "ההריסה התבצעה למרות שבדוח אדמונד לוי מצויין נגוהות במפורש כישוב שזוכה להתעמרות של המדינה. הישוב הוקם בשנת 1982 על ידי המדינה כהאיחזות נח"ל ואוזרח על ידי המדינה בשנת 1999 למרות זאת לא קיבל תב"ע מה שהופך כל בניה בו לבלתי חוקית".

"למרות הדו"ח אין הדבר מפריע לממשלת ישראל להמשיך ולהתעמר בתושבי נגוהות", אומר פריד ומספר כי נגוהות מוקפת ובעצם חנוקה בבניה ערבית בלתי חוקית רובה המכריע בשטחי C, "מיותר לצין שלא נעשות פעולות אכיפה כנגד הערבים והריסת בתים היא ליהודים בלבד".

"השבוע הזה בו אנחנו מציינים שבע שנים לגירוש קטיף מעיד שדבר לא השתנה", הוסיף.

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) הגיב להרס ואמר "מיכאל ספרד פרקליט שלום עכשיו מנהל את מדיניות ממשלת ישראל. ככה זה כשראש הממשלה עסוק בתפירת ג'ובים ותיקי סגני שרים במקום להתוות מדיניות".

בתגבה להרס שיגר ח"כ אריה אלדד מכתב מחאה חריף לשר הביטחון. "בהנחייתך מבצע המנהל האזרחי מדיניות של אכיפה סלקטיבית המנוגדת לחוק" כתב אלדד, "מאות מבנים לא חוקיים שבנו ערבים בשטחי C עומדים על תילם וההרס הסלקטיבי מופנה כלפי יהודים".

לאחרונה סובלים תושבי נגוהות מזריקת אבנים ובקבוקי תבערה בציר המוביל ליישוב. בשבוע שעבר יצאו עשרות תושבי נגוהות לעבר הכפר בית עווא הסמוך ליישובם, במחאה על הנחת שמן ומסמרים על הכביש וזריקת בקבוקי תבערה לעבר תינוקות יהודים.

"אנחנו סובלים מהנחת מסמרים על הכביש, זריקות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הרכבים של התושבים", סיפרו התושבים, "צריך לזכור שהכבישים היו סגורים פה לפלסטינים עד לפני כשלוש שנים, שאז הצבא החליט על חשבון הביטחון שלנו, לפתוח את הכבישים לתנועת פלסטינים בכל מקום".