מעבדה. אילוסטרציה
מעבדה. אילוסטרציהפלאש 90

הפחתת כמות המלחים הנמצאת במאכלים כגון: לחם, דגני בוקר ובשרים, עשויה להקטין את הסיכון של אנשים לפתח סרטן בחלל הבטן, כך על פי האיגוד העולמי לחקר הסרטן.

האיגוד קורא לציבור לאכול כמויות קטנות יותר של מלחים, וליצרנים - לציין טוב יותר את רכיבי המזון. באיגוד טוענים כי אחד מכל שבעה מקרי סרטן הבטן היו יכולים להימנע אם אנשים היו פועלים על פי הנחיות מסודרות.

כמות גדולה מידי של מלח עשויה לגרום ללחץ דם גבוה, לבעיות לב ולשבץ, אך היא גם עשויה לגרום לסרטן. הכמות הגבולית בהמלצה לצריכת מלח היא של 6 גרם ליום - ככפית. ממוצע צריכת המלח כיום עומד על 8.6 גרם ליום.

ארגוני סרטן עולמיים ממשיכים ומסבירים כי במרבית מקרי סרטן הבטן קשה מאוד לטפל משום שהם מתגלים בשלבים מאוחרים, ואז המחלה כבר מבוססת. במקרים אלו כדאי לשקול ברצינות שינוי אורח חיים, להפחית את צריכת המלחים, ולהגדיל צריכת פירות וירקות.

החוקרים מציינים עוד כי לא מדובר על המלח בצ'יפס למשל, אלא על המלח הנמצא כבר בתוך המזון. בעקבות כך הוחלט לבקש ממנהל המזון בארצות הברית לסמן מוצרים המכילים מלחים בעזרת רמזור סימון, כאשר אדום יציין רמה גבוהה, כתום יציין רמה בינונית, וירוק יסמן רמה נמוכה מאוד. נושא הסימון מצוי במחלקות וטרם הוכרע אם וכיצד יסומנו מוצרי המזון השונים.