כתב אישום. אורי בלאו
כתב אישום. אורי בלאופלאש 90

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע הבוקר (שלישי) את כתב עיתון הארץ אורי בלאו, שהודה במסגרת הסדר טיעון בעבירה של "החזקת ידיעות סודיות בלי כוונה לפגוע בביטחון המדינה".

הדיון שהתקיים הבוקר בעניין העיתונאי בלאו היה טכני בלבד. על פי הסדר הטיעון, יתבקש בית משפט השלום בתל אביב לגזור על בלאו עונש של ארבעה חודשי מאסר, שכנראה יומרו בעבודות שירות - בכפוף לחוות דעת הממונה על עבודות השירות.

במהלך הדיון אמר אורי בלאו "הפרשה בגינה אני עומד לדין מלווה אותי בשלוש השנים האחרונות, במובנים מסויימים השתלטה על חיי, העובדה שהודיתי בעבירה פלילית ושענת קם מרצה עונש קשה על שהעבירה לי מסמכים צבאיים הן בוודאי עובדות שקשה לי עמן ולא ייחלתי להן".

"השאלה איך הגיעו הדברים לידי כך, מצריכה אותי לחזור לבסיס. אבקש להסביר את הבסיס לכך. אני עיתונאי. ככזה אני מחוייב להביא לידיעת הציבור את מירב האינפורמציה האפשרית וזאת כדי שהוא יוכל לשפוט ולהבין את המציאות שסביבו. זו המהות של תקשורת חופשית אמיתית במדינה דמוקרטית וכך אני רואה תפקידי כעיתונאי. ברור שהמידע שאני מפרסם הוא לא תמיד נח", הוסיף.

על פי כתב האישום, בלאו קיבל מענת קם דיסק נשלף (Disk on Key), עליו נשמרו כ-1800 מסמכים, מהם רבים בסיווג "סודי ביותר" ו"סודי" והחזיק בהם.

המדובר במסמכים אליהם נחשפה קם במסגרת שירותה הצבאי בלשכת אלוף פיקוד מרכז, ואשר הוצאו על-ידה שלא כדין מצה"ל. תוכן המסמכים כלל תוכניות אופרטיביות שונות למבצעים צבאיים ולעת מלחמה, פריסת כוחות צה"ל כולל סדר כוחות הצבא, סיכומי תחקירים בצה"ל, הערכות מצב של צה"ל, יעדים שונים של צה"ל וכדומה.

בלאו החזיק במסמכים במשך כשנתיים, עד שמסרם לבסוף לידי הרשויות המוסמכות בדצמבר 2010.