זקוק לקירור מסיבי. דב פנדה
זקוק לקירור מסיבי. דב פנדהרויטרס

ימות הקיץ החמים לא פוסחים גם על גן החיות התנכ"י בירושלים, שם החליטו לנקוט בשיטות מקוריות כדי לצנן את החיות שסובלות מהחום המזרח תיכוני.

ד"ר נילי אבני מגן, הוטרינרית של גן החיות התנכ"י מסבירה לערוץ 7 איך מקררים את החיות, "כמו שאנחנו בני האדם, מחפשים צל, מים קרים וארטיק טוב, כך אנחנו מספקים את זה לחיות. יש להם המון פינות צל, בריכות מים לאלה שאוהבות מים. הדובים והפילים לדוגמא נמצאים כמעט כל היום בבריכות".

היא מספרת שאת הארטיקים מכינים במטבח של גן החיות, "מביאים להם דליים קפואים ופירות קפואים כדי לצנן אותם. יש גם מתיזי מים שנועדו לקרר גם את המבקרים וגם את החיות".

ד"ר מגן מספרת על כך שהחיות שבעיקר סובלות מהחום, הן החיות הצפוניות, "אלה שמגיעים מהאזורים הקרים של העולם, הייתה לנו עד לא מזמן את הפנדה האדומה שמתה בשיבה טובה לפני כחודש. אבל עד אז סידרנו לה בקיץ מזגן בתא. לעומתן החיות המדבריות כמו הראם הלבן והראם הערבי, להן החמסינים ממש לא מזיזים".

לדבריה בגלל החום הפעילות של החיות שואפת לאפס, ולכן הוטרינרית ממליצה למבקרים, להגיע בשעות אחר הצהריים או בשעות הבוקר המקודמות, "בשעות הצהריים החיות נחות בצל ואוכלות פחות ולכן אנחנו ממליצים להגיע החל מארבע אחר הצהריים או בבוקר מוקדם בתשע".