חיים רמון
חיים רמוןפלאש 90

גורמים בזירה הפוליטית ממליצים לחבר הכנסת שאול מופז שלא להתרווח מהר מדי על כסאו. ניסיון הפרישה מימין של חברים בסיעתו אמנם כשל, אבל על פי דיווחים שונים ניסיון הפרישה משמאל מתקדם ויתכן שיושלם בימים הקרובים. כך על פי דיווח ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח השר לשעבר ויו"ר מועצת 'קדימה' לשעבר, חיים רמון, הצליח לגבש שבעה חברי כנסת שיחברו ליו"ר המפלגה לשעבר, ציפי לבני, ויחד יקימו מפלגה חדשה.

העיתון מדווח כי שבעת הפורשים המדוברים הם חברי הכנסת שלמה מולה, יואל חסון, נינו אבסדזה, נחמן שי, אורית זוארץ, רחל אדטו ורוברט טיבייב. "יש לנו כבר שביעייה ואנחנו לא ממהרים לשום מקום. כבר יש מנהיג. עכשיו ממתינים רק לעיתוי המתאים. ניסיון הפילוג שנכשל עיכב את ביצוע הפילוג שלנו, ואולם אין ספק שהוא ייצא לפועל. מדובר בקבוצה שמאמינה במנהיגותה של לבני ושאינה חושבת שמופז הוא אלטרנטיבה אמיתית לשלטון", מצוטט אחד מהקבוצה.

יצוין כי באופן רשמי וגלוי עדיין מקפידים הח"כים המדוברים לטעון שאין בסיס לדיווחים ואין בכוונתם לפרוש מ'קדימה'. עם זאת נראה שלהכרעת ועדת הכנסת אתמול נגד דרישת מופז לגרש משורות המפלגה את החכים שכשלו בתכנון הפרישה מימין, הכרעה זו בהחלט יתכן שתחזק את השביעייה החדשה לצאת לאור ובגלוי מוקדם יחסית.